Campari sælger bedst i København, mindre godt i Vestjylland. Det er meldingen fra importøren Hans Just, hvor brand-manager Birgitte Lyse Laursen følger salget i 150-året for bitterens fødsel. Kundegruppen er bred, men Camparis historie har appel til folk i kreative miljøer som reklamebranchen og mediebureauer.

Og de unge anno 2010 betragter ikke Campari som et 1970’er-fænomen, som nogle af de ældre generationer husker den.

- Campari ligner ikke noget andet, og så har den en realhistorie, siger Birgitte Lyse Laursen.

Ifølge Birgitte Lyse Laursen er salget af Campari steget fornuftigt, siden Hans Just overtog importen for nogle år siden. Tal vil hun ikke ud med, og det er ikke det eneste hemmelige ved den røde bitter.

- Opskriften er hemmelig, antallet af ingredienser ukendt - måske 50 eller 100 - men der er en hel masse krydderurter i, lyder det fra brandmanageren.
  • Fyens Stiftstidende

Mere om emnet

Se alle
Bitter, rød og meget kunstnerisk

Bitter, rød og meget kunstnerisk

Lus giver den røde farve

Opskrifter med Campari