Andet trin af boykotkampagnen mod Danmark bliver stærkere end det første. Nu er der nemlig både penge nok og et stort netværk, som rækker længere end Jordan.
Andet trin i kampagnen om boykot af danske varer kan blive en langvarig forestilling. Det vurderer Fathi El-Abed, som har været på factfinding-mission for Udenrigsministeriet i Mellemøsten forud for igangsættelsen af kampagnens nye kapitel, som i går blev søsat i Jordan under titlen "Lev uden det".

- I modsætning til tidligere har kampagnefolkene nu penge nok og et stort netværk, siger Fathi El-Abed.

Der er ifølge ham foregået et stort fundraising-arbejde, hvor både almindelige mennesker i den arabiske verden og forretningsfolk har spyttet i kassen hos organisationen "Profeten forener os".

Derfor anser Fathi El-Abed det ikke kun for store armbevægelser, når kampagnens tovholdere lover mere end en million plakater, samt tusindvis af hatte og klistermærker som led i kampagnen.

Ifølge netavisen factjo.com, hvor kampagnens tovholder i øvrigt er chefredaktør, er der kørt lastbiler med kampagnemateriale fra hovedstaden Amman ud i hele Jordan.

Mere om emnet

Se alle

Arla truer jordanske importører

Jordan optrapper boykot af danske varer

Dansk boykot deler kunder i Golfen