Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Boykotkampagne har penge nok


Boykotkampagne har penge nok

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Andet trin af boykotkampagnen mod Danmark bliver stærkere end det første. Nu er der nemlig både penge nok og et stort netværk, som rækker længere end Jordan.

Andet trin i kampagnen om boykot af danske varer kan blive en langvarig forestilling. Det vurderer Fathi El-Abed, som har været på factfinding-mission for Udenrigsministeriet i Mellemøsten forud for igangsættelsen af kampagnens nye kapitel, som i går blev søsat i Jordan under titlen "Lev uden det".

- I modsætning til tidligere har kampagnefolkene nu penge nok og et stort netværk, siger Fathi El-Abed.

Der er ifølge ham foregået et stort fundraising-arbejde, hvor både almindelige mennesker i den arabiske verden og forretningsfolk har spyttet i kassen hos organisationen "Profeten forener os".

Derfor anser Fathi El-Abed det ikke kun for store armbevægelser, når kampagnens tovholdere lover mere end en million plakater, samt tusindvis af hatte og klistermærker som led i kampagnen.

Ifølge netavisen factjo.com, hvor kampagnens tovholder i øvrigt er chefredaktør, er der kørt lastbiler med kampagnemateriale fra hovedstaden Amman ud i hele Jordan.

Boykotkampagne har penge nok

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.