Svendborgbanen præsterer under mål i myldretiden

Morgen- og eftermiddagspendlerne på Svendborgbanen må stadig leve med at komme for sent oftere, end kontrakten mellem DSB og staten ellers kræver. Arkivfoto: Nils Svalebøg

Svendborgbanen præsterer under mål i myldretiden

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

En opgørelse over årets første syv måneder på Svendborgbanen viser, at kundepunktligheden i både morgen- og eftermiddagsmyldretiden ligger under minimumskravet til DSB.

Svendborg: Svendborgbanen har præsteret under mål i både morgen- og eftermiddagsmyldretiden i 2018 til dato.

Det viser den seneste månedlige opgørelse over strækningens punktlighed, som DSB selv står bag.

Af morgenpendlerne, der tager toget mellem klokken 6 og 9, er kun 78,3 procent kommet frem rettidigt i 2018 indtil videre. Og det er endnu værre for eftermiddagspendlerne. Af dem er 76,7 procent kommet frem med en forsinkelse på tre minutter eller derunder. Ifølge DSBs kontrakt med staten skal den såkaldte kundepunktlighed ligge på minimum 82,9 procent.

Det gør den dog også, når det samlede døgn bliver gjort op. Her er kundepunktligheden for årets første syv måneder 85,3 procent.

Sidste år ved samme tid var kundepunktligheden 94,5 procent.

I juli ligger kundepunktligheden for både morgentrafikken, eftermiddagstrafikken og det samlede døgn over minimumskravet på 82,9 procent.

Ifølge DSB har de forsinkelser, der har været på Svendborgbanen i juli, skyldtes signalfejl.

Svendborgbanen præsterer under mål i myldretiden

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce