Svendborgbanen: Hver tredje morgenpassager forsinket

Tåge var en af årsagerne til, at hver tredje morgenpassager på Svendborgbanen var forsinket i januar, fortæller DSB. Arkivfoto: Villads Munk Carstens

Svendborgbanen: Hver tredje morgenpassager forsinket

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

DSB levede op til sine mål for kundepunktlighed i januar, men måtte alligevel se hver tredje togpassager på Svendborgbanen være mindst tre minutter forsinket i morgentimerne.

Svendborg: Målet er nået, selvom være tredje morgenpassager blev mindst tre minutter forsinket.

Sådan forløb januar på Svendborgbanen, oplyser DSB i en pressemeddelelse. Den såkaldte kundepunktlighed - målt på om passagererne kom frem senest 2 minutter og 59 sekunder efter køreplanen lovede - ligger på hele januar på 87,9 procent, hvilket er fem procentpoint over målet.

Morgentimerne var dog præget af noget større ustabilitet med en kundepunktlighed på 67,4 procent, hvilket informationschef i DSB, Tony Bispeskov i pressemeddelelsen forklarer således:

- Det er morgentrafikken, der er allermest sårbar. Når der sker noget, der forhindrer togene i at køre, som de plejer, rammer det mange kunder, der har travlt med at komme i skole og på job. Vi har ellers indtil videre kunne glæde os over mildt vintervejr, men vi fik en morgen med tæt tåge omkring Kværndrup og Stenstrup. Det gav af sikkerhedsmæssige hensyn langsommere kørsel. (catj)

Svendborgbanen: Hver tredje morgenpassager forsinket

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce