En navneændring af landets bedste fodboldrække fra SAS Ligaen til Superligaen vil kunne genere flere penge til de danske klubber.
De danske fodboldklubber har udsigt til at tjene endnu flere penge end i dag, hvis SAS Ligaen ændrer navn til Superligaen. Med flere mindre sponsorer i stedet for en enkelt ligasponsor vil de 12 klubber, der har hjemme i landets bedste fodboldrække, kunne øge indtjeningen fra de nuværende godt 10 millioner kroner.

- Erfaringerne fra andre ligaer viser, at man kan tjene flere penge. Det er et spørgsmål om at få nogle sponsorer ind, som ikke kæmper om den samme opmærksomhed. Nogle man kan servicere på en gang, siger Jeppe Lauritzen, adm. direktør hos sponsorbureauet Promovator.

Det skandinaviske flyselskab har været ligasponsor siden 2001, og den nuværende aftale udløber først i 2010. Men ifølge onsdagens udgave af Ekstra Bladet kan SAS måske allerede træde ud af aftalen til næste år, hvor Divisionsforeningen planlægger en relancering af ligaen.