Tøjforretning skal betale


Tøjforretning skal betale

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

En tøjforretning i Odense skal betale en kunde tilbage for en frakke, der havde fejl ved lynlåsen og knapperne i foret.

Forbrugerklagenævnets dom lyder, at forretningen skal betale jakkens pris, 1999,95 kroner, plus renter tilbage til køberen. Desuden skal forretningen betale sagens omkostninger, som løb op i 2500 kroner.
 
Klageren købte frakken i marts måned 2005. Efter fem måneder opdagede hun, at lynlåsen var syet forkert på, og at en knap var faldet af. Forretningen sendte derefter frakken til reparation. Da klageren ikke havde fået frakken tilbage efter endnu to måneder, krævede hun pengene tilbage.

Efter det gik sagen videre til Forbrugerklagenævnet, som fik en sagkyndig til at kigge på frakken. Den sagkyndige fandt en række fejl ved frakken, som betød at nævnet afgjorde sagen til fordel for klageren.

Efter den sagkyndiges mening var lynlåsen ikke syet godt nok ind i foret. Der blev også fundet fejl i syningen af knapper på frakkens ærmer.

Forretningen skal betale pengene tilbage til klageren inden 30 dage.

Tøjforretning skal betale

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce