Studerende raser: Ingen feedback er uacceptabelt

Anders Hermann Riget er pædagogstuderende på UCL, og han fortæller at kun halvdelen af hans opgaver bliver læst af underviserne. Det bekymrer ham.
Foto: Birgitte Carol Heiberg

Studerende raser: Ingen feedback er uacceptabelt

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

De pædagogstuderende er dybt utilfredse med, at underviserne på pædagoguddannelsen i Odense ikke læser deres opgaver.

Uacceptabelt og ubegribeligt.

Fyens Stiftstidende kunne torsdag fortælle, at flere pædagogstuderende oplever, at deres undervisere ikke læser deres opgaver.

På Fyens.dk råber endnu flere studerende nu op i kommentarsporet. De nikker genkendende til den manglende feedback fra undervisere og ønsker bedre kvalitet.

"Senest har min årgang oplevet, at vi ikke har fået anden feedback end vores karakter til vores skriftlige eksamen. Det vil sige, at de elever, som ikke bestod, ikke aner, hvorfor de dumpede, og de, som bestod den, ikke aner, hvor de bedste passager i deres arbejde ligger," skriver Stefanie Hansen.

- Lærerne siger, at de gerne vil give mere feedback, men at de ikke har tid til det. De siger, at hvis de skal læse flere opgaver, så har de ikke tid til undervisning, fortæller Anders Hermann Riget, pædagogstuderende på University College Lillebælt.
- Lærerne siger, at de gerne vil give mere feedback, men at de ikke har tid til det. De siger, at hvis de skal læse flere opgaver, så har de ikke tid til undervisning, fortæller Anders Hermann Riget, pædagogstuderende på University College Lillebælt.
Foto: Birgitte Carol Heiberg

Er fem ud af 36 godt nok?

Vicedirektør på University College Lillebælt, Niels Grønbæk Nielsen, mener, at det er i orden, at underviserne kun læser halvdelen af opgaverne, da der kan være forskel på opgaverne, forklarer han.

Den godtager de studerende ikke.

"Det er uacceptabelt at udbyde en såkaldt "uddannelse" af middelmådig karakter, hvor der ikke engang kan forventes feedback på opgaver, og hvor der opleves undervisning helt ned til 5 timer om ugen. At man kan være så ligeglad med udbyttet af uddannelsen og den såkaldte "kvalitet", man byder disse, er simpelthen ubegribeligt," skriver Louise Lisbjerg Thomsen.

En anden studerende bakker Louise Lisbjerg Thomsen op.

"5 ud af mine 36 afleveringer er blevet læst af en underviser - er det virkelig acceptabelt Niels Grønbæk Nielsen," skriver Rakel Rabølle Severin.

Kvaliteten er bare ikke god nok

I januar skrev Fyens Stiftstidende, at Akkrediteringsrådet vurderede, at kvalitetssikringen på UCL er "uklar", "utilstrækkelig" og har "flere væsentlige mangler".

Christian Kjær er en af de studerende, der mener, at kvaliteten ikke er i orden:

"UCL har på første semester af den nye pædagoguddannelse med al tydelighed vist, at de ikke er i stand til at køre sådan en uddannelse. Jeg er klar over, det handler om penge - men så må der jo være en voksen, der træder i karakter og gør noget ved det i stedet for bare at lukke øjnene og lade os sejle rundt i en kold sø," skriver Christian Kjær.

University College Lillebælt åbnede i 2007.

Studerende raser: Ingen feedback er uacceptabelt

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce