Mikrobryggeri i Morud laver øl, som er lige til en snudestrammer og en brygvariant.

Det fynske mikrobryggeri Coisbo Beer støtter Movember-kampagnen, som sætter fokus på kræft og mænds sundhed. Det betyder, at der er kommet et flot overskæg på etiketten på Coisbo Beers øl-variant 5th Avenue. Og det betyder, at Coisbo Beer støtter Movember-kampagnen med 10 procent af det samlede ølsalg af denne variant i perioden 14. oktober til 30. november.

- Vi mener, at det er vigtigt at være med til at gøre en forskel og støtte op om mænds sundhed generelt, siger Anders Coisbo, indehaver og brygmester.

Men bag ønsket om at støtte op om lige netop Movember-kampagnen ligger også en personlig historie.

Idéen til at støtte Movember fik Anders Coisbo og hans salgschef Thomas Knudsen i fællesskab, da de har to fælles venner, som begge har været ramt af kræft.

  • Journalist portræt

    Af:

    Journalist og reporter hos Jysk Fynske Medier. Fyens Stiftststidendes Odense-redaktion. Interview og reportage. Tager også en del billeder og film.