ODENSE: Det skal ses og høres, at en vis herre fylder år. Således har Odense Turistbureau i anledning af fødselsdagen peppet designet på eventyrpassene op.

Fra mørkeblå og pink til skrigende orange til voksne og neongrønne til børn.

Klip på Andersen

- Odenses oplevelser er sjove, originale og anderledes. Og eventyrpasset skal selvfølgelig afspejle de oplevelser, de giver adgang til. Det gør de nu, siger administrerende turistchef Barbara Whitmarsh.

Passene er dekoreret med et H.C. Andersen klip på forsiden og digteren selv på bagsiden.

- For selv om nogle mener, at vi ikke bør bruge H.C. Andersen til at promovere Odense, så mener vi altså, at han er det største vi har, siger Marketingskoordinator Marianne With.

Klippet på forsiden er det samme som bruges i Destination Odense-Midtfyns logo. En mand med en by på hovedet. Eller Gipsmager/Klovn med bakke med bygninger, som det hedder.

Nye priser

Udover designet, har også priserne ændret sig.

Det koster 120 kroner for to døgn, og 65 for et, hvis man er under 14. Voksne må betale henholdsvis 160/85 kroner for to eller et døgn.

For de penge kører man ubegrænset med Odense Bybusser, ligesom det giver fri entré 16 steder i byen. Blandt andet hos Odense Zoo, Brandts Klædefabrik, museer og svømmehaller.