Odenseaner i spidsen for internationalt musikbureau

Johannes Dybkjær Andersson fra Odense er blevet direktør for kampagnebureauet Volume, som han stiftede i 2012. PR-foto

Odenseaner i spidsen for internationalt musikbureau

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Johannes Dybkjær Andersson startede karrieren som musikansvarlig på Studenterhuset i Odense. I dag er han blevet udnævnt til direktør for Volume, som blandt andet stod bag international kampagne med MØ og Microsoft.

Fynske Johannes Dybkjær Andersson er netop blevet udnævnt som ny direktør i bureauet Volume, der arbejder med internationale musikkampagner. 

36-årige Johannes Dybkjær Andersson startede sin karriere i musikbranchen som musikansvarlig på Studenterhus Odense og var i en årrække kendt som medlem af Odensebandet Lampshade, der havde stor succes i midten af 00'erne.

- Jeg er blevet spurgt af Volumes bestyrelse og vores forhenværende direktør, om jeg ville overtage og tegne virksomheden. Det har jeg sagt ja til. Volume har et kæmpe potentiale, som jeg sammen med vores stærke team står over for at kunne indfri. Vi kan mærke, at markedet er modent til vores filosofi og tilgang, siger Johannes Dybkjær Andersson.

Han grundlagde Volume i 2012 sammen med Martin Buck Hegaard og har tidligere arbejdet med markedsføring i internationalt regi på Sony Music, hvor han stod bag markedsføringen af navne som Beyoncé og AC/DC.

Som hidtidig kreativ direktør har han været drivende i flere internationale kampagner. Blandt andet det internationale samarbejde mellem MØ og Microsoft, det nordiske content-univers Hi-Fi Scenen med blandt andet det amerikanske band The National og senest et eksperiment med IBM Watson og Pernille Rosendahl.

- Mit mål er at få kunstneriske og kommercielle interessenter til at samarbejde om tiltag, der engagerer mange mennesker og skaber værdi for alle parter, siger Johannes Dybkjær Andersson.

Bestyrelsesformand Jacob Houlind kalder Johannes Dybkjær Andersson et talent, der kan kombinere vidt forskellige verdener.

- Johannes mestrer den sjældne gode kombination mellem det kreative og det kommercielle. Foruden hans dybtgående digitale indsigter har han stor forståelse for kultur, kunstnere og brugere samt flair for at identificere potentiale og skabe værdi for vores kunder.

Odenseaner i spidsen for internationalt musikbureau

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce