FORBRUG: Odenseaner skælder ud over EL-Gigantens metoder
ODENSE: Tommy Mortensen, Skippervænget føler sig godt og grundigt bondefanget af El-Giganten på Gørtlervej, og ikke mindst forretningens markedsføringsmetoder.

Han så et godt tilbud i en tilbudsavis på en billig printer, men prisen blev mere end fordoblet, inden han kunne få, hvad han kalder en funktionsduelig printer.

Tillokkende

Tommy Mortensen fortæller:

- Prisen på printeren lød på 249 kroner, og der fulgte oven i købet en farvepatron med. Det lød så tillokkende, at jeg ikke var i tvivl om det gode tilbud.

- Sælgeren spurgte mig, om jeg ikke skulle have en sort farvepatron med.

- ????

- Ja, den fås i to udgaver til 159 eller 249 kroner, og så skal du måske også have et kabel til 89 kroner?

- Prisen var med andre ord nu mere end fordoblet, så jeg takkede nej og måtte gå den lange vej gennem hele butikken for endelig at nå frem til udgangen, selv om kassen i fugleflugtslinje var bare nogle få meter væk.

- Jeg kørte i stedet i Harald Nyborg og købte en printer til 299 kroner og et kabel til 24 kroner.

- Det er simpelthen uartige markedsføringsmetoder, mener Tommy Mortensen.

I forretningens kundecenter erkender en unavngiven person, at det næsten er nødvendigt med en sort patron for at få det fulde udbytte af printeren, og at kabler aldrig er indeholdt i prisen på printere.

Salgschef i El-Giganten Data, Alex Bessermann, bryder sig ikke om ordet bondefangeri.

- Hvis en kunde vil skrive meget ud, hvor der skal bruges sort farve, bør han nok købe en anden printer. Vi gør netop i annoncen opmærksom på, at der følger en farvepatron med.

Fuld returret

- Har du forståelse for, at en kunde tager en sort patron som en given ting. Bilforhandlere reklamerer vel heller ikke med, at der følger fire hjul og et rat med en bil? - Det er første gang, jeg har hørt om en kunde, der har misforstået teksten i annoncen, og i øvrigt har vi 30 dages fuld returret, hvis kunden ikke er tilfreds, siger Alex Bessermann.
  • fyens.dk