Klædefabrikken udvider med afdeling for kvinder

Simone Lundsberg er klar til at tage imod Klædefabrikkens kunder. Hun får særligt ansvar for afdelingen for kvinder, men hjælper også gerne de mandlige kunder med at finde nyt til klædeskabet. Foto: Miriam Kjer

Klædefabrikken udvider med afdeling for kvinder

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Egentlig var forretningen dedikeret til Odenses mænd, men fremover kan byens hunkøn også shoppe nyt tøj i butikken.

Vestergade: Du har måske allerede bemærket det. I butiksvinduet ved indgangen til Brandts Passage er det ikke længere kun herretøj, der pryder udsmykningen i Klædefabrikkens store vinduesparti.

Den nyeste mode inden for tøj til kvinder appellerer nu også til de forbipasserende, og det er der en ganske god grund til.

Klædefabrikkens ejer, Bianca Rubæk, er begyndt at mangle plads i modetøjsforretningen Mood, som hun også driver. Hun har derfor besluttet at åbne en afdeling for kvinder i sin herretøjsforretning. 

 - Det går så godt for Mood, at vi faktisk er ved at vokse ud af butikken. Derfor giver det rigtig god mening at trække nogle af tøjmærkerne over i det store lokale på den anden side af gaden, hvor der er masser af plads, fortæller hun.

Foto: Miriam Kjer
Foto: Miriam Kjer

Nyt ansigt i butikken

Det bliver 21-årige Simone Lundsberg, der skal stå for Klædefabrikkens dameafdeling.

Hun er udlært som salgsassistent i Mood og har dermed erfaring med at klæde byens kvinder på.

- Jeg glæder mig rigtig meget til at vejlede de piger og kvinder, som kommer ind i Klædefabrikken, siger hun og tilføjer:

- Det er ofte dem, der køber tøj til mændene, og nu kan de så også gå herfra med lækre sager til sig selv.

Klædefabrikkens butiksvindue lokker nu også med modetøj til Odenses piger og kvinder.  Foto: Miriam Kjer
Klædefabrikkens butiksvindue lokker nu også med modetøj til Odenses piger og kvinder. Foto: Miriam Kjer

Et bredt udvalg

På herresiden sælger Klædefabrikken mærker som Selected, Samsøe Samsøe, Kronstadt, Levi's og Lee, mens kvinderne kan købe tøj fra ICHI, Basic Apparel, Levi's, Freequent og Butterfly Copenhagen. Derudover findes der sko fra Shoeshibar og tasker fra Nunoo i butikken.

- Det er mærker, som helt overvejende ligger i mellemklassen rent prismæssigt, forklarer Simone Lundsberg.

Klædefabrikken har eksisteret i et lille års tid, mens Mood har været en del af det odenseanske handelsliv gennem otte år. Butikken sikrede sig ved sidste års Best of Odense-prisuddeling prisen som byens bedste shoppested til kvinder.

Foto: Miriam Kjer
Foto: Miriam Kjer
Foto: Miriam Kjer
Foto: Miriam Kjer
Foto: Miriam Kjer
Foto: Miriam Kjer

Klædefabrikken udvider med afdeling for kvinder

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce