Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Højby Skole bedst i naturfag

Se billedgalleri
Elever dyster med bliden

Højby Skole bedst i naturfag

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

5. A fra Højby Skole gav 18 fynske skoler baghjul i dyst på tyngdekraft og massefylde

Bolbro: Der var kø ved slikboden i cafeteriet, da flere hundrede elever fra 18 fynske skoler i dag var samlet til Naturfagsmaraton i Bolbrohallen.

Hjemmebyggede kastemaskiner kastede om kap med tennisbolde og korkpropper og robotter kørte ræs på halgulvet, mens strenge lærere satte points på præstationerne.

Bedst af alle var 5. A fra Højby Skole, der sammenlagt fik 1640 points og dermed kunne tage førstepræmien, sponsorgaver fra Vestas med hjem i skoletasken.

Også andenpladsen gik til en klasse fra Højby Skole, nemlig 6. B, der fik 1575 points.

Har forberedt sig i ugevis

Eleverne gik til opgaverne med en sjælden entusiasme, der nok kunne, at sukkerdepoterne kontant skulle fyldes op i halcafeteriets slikbod.

- Det er sjovt, for det er anderledes end en almindelig skoledag, fortalte Asta fra 5. B på Kragsbjergskolen.

- Ja, når vi laver sådan noget som det her, så er det mit yndlingsfag, men når vi bare sidder med bøgerne i klassen, er det kedeligt, supplerede klassekammeraten Emma.

Forud for dagens maraton har eleverne forberedt sig i fem uger. Og det er netop meningen, at dagen skal , fortæller naturfagskonsulent Thomas Piekut fra Odense Kommune.

- Formålet er at styrke undervisningen i det her fag. På den lange bane handler det om at stimulere deres opfinder- og aktivitetsevner.

3. pladsen gik til Kroggårdsskolens 5. C med 1535 point. 4. pladsen fik Dalumskolens 6. c med 1500.

Højby Skole bedst i naturfag

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.