To af Odenses kendte sønner og døtre, Thomas Helveg fra OB og Heidi Herløv, som blev verdenskendt i Danmark i forbindelse med X Faktor på DR, iklæder sig nu Unicef T-shirts for at være levende reklamesøjler for Odense som Unicef by.

Thomas Helveg er Unicef byambassadør, mens Heidi i denne omgang er med som blikfang i den gode sags tjeneste.

T-shirtene sælges fra på lørdag 31. maj. Prisen er 150 kroner, og de 50 kroner går til arbejdet med at skabe bedre skoler for børnene i Bolivia i Sydamerika.

T-shirten er produceret af det odenseanske Branding- & Merchandise bureau BRND, der for hver solgt T-shirt støtter Bolivia-indsamlingen med en rund femmer.

Det er ikke tilfældigt, at Magasin sælger T-shirtene, for stormagasinets direktør Astrid Nielsen er nemlig byambassadør.

- Jeg synes, at det er et fantastisk projekt, Odense har valgt at engagere sig i, og det vil Magasin og jeg personligt meget gerne bakke op om, siger hun.

Der er også andre muligheder for at give penge til Unicef By. Blandt andet kan man købe vand på flaske til 4,05 kroner, hvor de to kroner går til børnene i Bolivia.

Info: www.odense.dk/unicef
  • Fyens Stiftstidende