Han betaler for en andens dyre telefonsamtaler


Han betaler for en andens dyre telefonsamtaler

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

SNYD: Nils Rasmussen ligger i krig med sit telefonselskab. En odenseaner hygger sig med at ringe til Libanon på hans regning

ODENSE: Næsten dagligt ringer en ukendt odenseaner hjem til familie og venner i Libanon, og lader Nils Rasmussen betale regningen.

Og det gør den 48-årige fuldmægtig ved Odense Kommune vred. Ikke på ham der ringer, men på telefonselskabet Tele2, som sender regningerne til ham.

- Jeg har fremlagt al tænkelig dokumentation for, at jeg intet har med de samtaler at gøre, og alligevel insisterer de på, at jeg skal betale, siger en stærkt frustreret Nils Rasmussen.

Han er havnet i den ulykkelige situation, fordi hans gamle telefonnummer, som han opsagde for mere end to år siden, nu er blevet overtaget af en anden.

Dengang havde han sit abonnement hos Tele Danmark, men trykkede af og til 1001 foran, når han ringede. Dermed kunne han snakke til de billigere takster hos Tele2.

I december 2002 opgav han helt at have en fastnettelefon, så han opsagde sit abonnement hos Tele Danmark.

Overraskende regning

I slutningen af november 2004 modtog han pludselig en regning fra Tele2.

Det fremgår af regningen, som dækker en periode på to år, at der kun var ført fem samtaler, og de havde alle fundet sted på de sidste tre dage i regningsperioden.

Da de kaldte numre hørte hjemme i Libanon og Jordan, løb regningen alligevel op i 224 kroner.

Nils Rasmussen skrev straks til Tele2:

- Dette er en fejlregistrering, idet jeg ikke er abonnent på det pågældende nummer og ikke har været det i to år.

Dokumentation var vedlagt, men det var dog ikke nok til at overbevise Tele2:

- Vi har ikke modtaget en opsigelse på det pågældende nummer. Ifølge vores bestemmelser er kunden forpligtet til at give Tele2 besked om lukning af telefonnummer. I modsat fald hæfter kunden for efterfølgende forbrug. Vi fastholder derfor krav om betaling af den fremsendte faktura.

Betalt under protest

Nils Rasmussen skyndte sig at ophæve sin tilknytning til Tele2 og samtidigt sendte han de 224 kroner, mens han gjorde opmærksom på, at de blev betalt under protest.

- Jeg anser dermed denne sag for afsluttet, skrev Nils Rasmussen, men så let skulle han ikke slippe.

Ganske vist skrev Tele2 tilbage 10 dage senere:

- Det skal hermed bekræftes, at du ikke har yderligere udestående hos Tele2.

Fem dage senere fik han en ny regning - denne gang på 16 samtaler til diverse mobiltelefoner i Libanon.

Regning på over 1200

Pris pr. minut:12 kroner. En enkelt af samtalerne på godt en halv time, løb op i over 360 kroner.

Samlet pris 1273 kroner.

De 16 samtaler var ført inden datoen for hans skriftlige opsigelse, så Tele2 mente endnu engang, at det var Nils Rasmussens pligt at betale.

Nu vil Nils Rasmussen ikke være med mere, og han har ikke betalt regningen, selv om fristen er udløbet.

- Det kan godt være, at der er love og regler, som Tele2 kan henvise til. Men der er også noget, der hedder ret og rimelighed. Og det kan ikke være rigtigt, at jeg skal betale for en anden mands samtaler, fordi han har fået et telefonnummer, som jeg opsagde for to år siden, siger den ellers rolige fuldmægtig.

Han betaler for en andens dyre telefonsamtaler

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce