Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


God middag gik helt galt


God middag gik helt galt

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

TVIST: Veninder følte sig dårligt behandlet. Gik uden at betale hele regning

ODENSE: Forretten ventede de på i tre kvarter, og hovedretten kom, da de skulle til at finde overtøjet frem.

Mia Fly, Odense, skulle søndag til Stig Rossen-koncert i Odense Koncerthus sammen med fire veninder, men først skulle de have en god middag.

Derfor havde de bestilt bord på Eydes Kælder dagen før.

- Vi spurgte tjeneren, hvornår vi skulle komme, så vi kunne nå at spise en tre retters menu inden klokken halv otte. Han sagde, at hvis bare vi kom klokken kvart i seks, så var det fint.

Det gjorde de, men på Eydes Kælder havde der været travlt hele dagen på grund af de søndagsåbne butikker.

Svært at nå tre retter

- Da de kom, gjorde vi opmærksom på, at det kunne blive et problem at nå en treretters menu. Vi kan jo ikke vide om lørdagen, hvor travlt vi får om søndagen, siger restauratør Allan Gram.

Han synes, det er en farce, at de fem kvinder først går uden at betale hele regningen og bagefter brokker sig.

- Hvis de ville have fast food, skulle de jo have valgt McDonald's, siger han.

- Det havde vi faktisk også hellere gjort, hvis vi havde vidst, hvad der ventede os, siger Mia Fly.

Mangler 196 kroner

Efter at have slugt hovedretten forlod de fem kvinder deres halvfulde tallerkener og endnu ikke tømte vinflasker.

Og en regning der ikke var helt betalt.

- Vi sagde, at vi ikke ville betale for desserten, som vi ikke havde fået. Derefter slog de forret og hovedret ind, men uden den rabat, som menuen giver, og så blev det næsten det samme beløb. Så vi valgte kun at betale for drikkevarer og hovedret, siger Mia Fly.

Dagen efter ringede de til Allan Gram.

- Han skulle også høre vores version, for han skulle nok få tjenernes, og de havde behandlet os utrolig dårligt, siger Mia Fly, som oplevede, at Allan Gram slet ikke ville høre på dem.

- Selvfølgelig skal man betale for det, man bestiller. Det er noget andet, hvis maden er dårlig, siger Allan Gram.

Og det har han for så vidt ret i, siger sekretariatsleder Gry Asnæs, ankenævnet for hotel, restaurant og turisme.

- Selvfølgelig skal man betale, hvad man skylder. Eventuelt med oplysning om at man vil klage til ankenævnet. Denne sag er absolut egnet for ankenævnet, siger hun.

Ved en lignende sag i København fik klagerne medhold.

De skulle i teatret og var blevet lovet, at de kunne nå at spise en menu inden for et aftalt tidspunkt.

- Men man skal typisk lade være med at udøve selvtægt, det kan være problematisk at tilbagebeholde beløb på den måde, siger Gry Asnæs.

God middag gik helt galt

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.