Eventhouse har ikke trukket nye [Bloed retur]arrangementer til, lyder kritikken. Evalueringsrapport fremhæver events, som var i Odense i forvejen
Odense Det kommunale Eventhouse har svigtet opgaven med at trække unikke begivenheder til Odense.

Siden februar 2006 har eventchef Claus Koch og staben på fem medarbejdere haft som mål at gøre Odense og Fyn til den mest attraktive turistdestination uden for København. Men det er langt fra sket ifølge Søren Eigaard, rektor for Folkeuniversitetet med base på Syddansk Universitet.

- Jeg er ikke særlig imponeret over Eventhouse. De unikke begivenheder og koncerter er ikke blevet til noget, og Eventhouse er usynlig i byen, vurderer Søren Eigaard.

- Jeg er ikke særlig imponeret over Eventhouse. De unikke begivenheder og koncerter er ikke blevet til noget, og Eventhouse er usynlig i byen, vurderer Søren Eigaard.

Julemarked som fyrtårn

Chefen for Eventhouse, Claus Koch, har i foråret evalueret indsatsen i de første tre år, og han fremhæver i sin rapport Robotfestivalen og H.C. Andersen Julemarked, som "væsentlige fyrtårne i byens og regionens oplevelsesprofil. Begge festivaler har nationalt og internationalt potentiale".

Claus Koch fremhæver desuden et styrket samarbejde med Odense Blomsterfestival, hvor han netop selv er kommet med i bestyrelsen.

Søren Eigaard har læst rapporten og kalder Eventhouse-projektet ambitiøst. Men ambitionerne er ikke indfriet efter tre år - og Odense har ikke fået status som den mest attraktive destination uden for København.

- Med enkelte undtagelser er det ganske provinsielt og ganske uden den ønskede tyngde. Og størstedelen af arrangementerne fandtes jo i forvejen, konstaterer Søren Eigaard.
  • Fyens Stiftstidende