Det perfekte match: Kommunikationsbureauet STEP forbinder virksomhed og influencer

Hos STEP anser man få dedikerede følgere som mere værd i markedsføring end mange uengagerede følgere. Derfor har langt de fleste af STEP Movers' influencere under 10.000 følgere. Privatfoto

Det perfekte match: Kommunikationsbureauet STEP forbinder virksomhed og influencer

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

I lidt over et år har kommunikationsbureauet STEP sammensat strategiske marketingspakker for firmaer og mobiliseret influencers og forbinde dem med firmaer i et gensidigt fordelagtigt samarbejde.

Influencer-marketing bliver mere og mere almindeligt. Virksomhederne skal forsøge at tæmme det nye reklamemarked og influencerne skal lære, hvordan de bedst udvælger eventuelle samarbejdspartnere. Det kan virke som Det Vilde Vesten at finde ud af, hvordan man skal få det bedste samarbejde muligt.

Det er netop derfor, at kommunikationsbureauet STEP i april sidste år lancerede influencer-netværket STEP Movers på baggrund af den øgede efterspørgsel på viden og strategisk indgang til hele influencerområdet.

Idéen til netværket kommer fra Ane Kirk Andersen, der er indholdschef hos STEP. Hun så muligheden for at skabe et netværk, der kunne gavne STEP's kunder og infuencers.

- STEP Movers' formål er at skabe et netværk af influencers, som vi hele tiden kan være med til at dygtiggøre, så vores kunders kampagner kommer til at klare sig endnu bedre. Samtidig får influencerne også muligheden for at udvikle sig selv og deres profiler i en mere professionel retning, fortæller hun.

Kvalitet frem for kvantitet

Hos STEP Movers har man primært beskæftiget sig med såkaldte mikro-influencers. Det vil sige influencers, der primært ligger mellem 1000-10.000 følgere. Hos STEP har man gjort sig den erfaring, at mikro-influencers har et langt højere følger-engagement end de større influencers. Derfor reklamerer de også på deres hjemmeside: "Hellere 400 loyale følgere end 5000 flyvske".

- Vi oplever ofte, at de større influencers budskab ikke rammer nær så godt som mikro-influencerne. Mikro-influencerne når ofte dobbelt så mange i forhold til deres antal følgere - derfor er de for os mere interessante, siger Ane Kirk Andersen.

STEP Movers har på lidt over et år samlet 1500 influencers i hele landet.

Det perfekte match: Kommunikationsbureauet STEP forbinder virksomhed og influencer

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce