20.000 kroner i bøde: Sur smiley til Odeon

Hen over sommeren afviklede Odeon en del ferie, fordi man har haft travlt i årets løb. Derfor kiksede noget af rengøringen. Det resulterede i først en indskærpelse fra Fødevarestyrelsen og dernæst en bøde på 20.000 kroner, da forholdene ikke blev bragt i orden. Det er de blevet nu, fortæller administrerende direktør Jens Pedersen. Billedet her er fra åbningen af Odeon. Foto: Jens Wognsen

20.000 kroner i bøde: Sur smiley til Odeon

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Odeon havde tre uger til at få orden i tingene, efter Fødevarestyrelsen i slutningen af juli konstaterede indtørrede madrester på steder, de ikke skulle være. Men rengøringen var stadig ikke i orden i september, så nu har Odeon fået en sur smiley. - Nu har vi noget at snakke om på vores personalemøde, siger direktør.

Hylderne i kølerummene er belagt med fødevarerester i kanter. Afløbene fremstår med indtørrede fødevarerester, fedt og snavs, Pålægsmaskine er utilstrækkeligt renholdt. Hylder med ren emballage er belagt med indtørrede fødevarerester, rene poser er sprøjtet til med fødevarerester. Fedtfiltrene er belagt med fedt og støv.

Fødevarestyrelsen havde masser at bemærke, da den igen kom på besøg på Odeon den 4. september i år. Forud var gået et kontrolbesøg i slutningen af juli, hvor der også havde været problemer med rengøringen.

"Kølegitre i kølerummene er belagt med støv og skidt. Der er ansamling af fedtmadrester og skimmellignende belægninger på væggen under vasken i opvasken", konstaterede man blandt andet.

Dengang fik restauranten tre uger til at få orden på tingene. Men da kontrollen kom igen, var der stadig ikke styr på rengøringen. Det resulterede i en sur smiley og en bøde på 20.000 kroner, og det irriterer administrerende direktør Jens Pedersen:

- Der er ikke andet at sige, end at kritikken er fuldt berettiget, men vi hoster lidt over det, fordi vi har haft en elite-smiley igennem mange år, siger han.

Forklaringen er, at man har afviklet en masse ferie i perioden på grund af travlhed i årets løb. Det betød, at også køkkenchefen var væk.

Noget at snakke om

- Man kan sige, at nogen ikke har fulgt op på de procedurer, vi ellers har. Men nu har vi styr på det igen, siger Jens Pedersen, der også er direktør for Radisson Blu H.C. Andersen Hotel ved siden af Odeon.

- Fødevarestyrelsen kommer nu igen månedsvis, og vores køkkenchef har forklaret, at vi skilte hele køkkenet ad ugen efter det sidste besøg og havde kølerumsteknikere på til at suge stedet rent. Jeg er sikker på, at vi næste gang får en smiley med lige mund og et halvt år senere skal den gerne være super glad igen.

Ifølge den administrerende direktør er situationen opstået, fordi nogle blandt personalet ikke har fulgt de procedurer, man ellers har:

- Det her giver noget støj i mit system, for vi har igennem ti år været vant til at have elite-smileys. Hvis man skal vende det til noget positivt, så får vi tjekket, om vores procedurer virker. Folk får en alarm på deres telefon, som fortæller dem, hvad de skal gøre. Det har de så ikke gjort - og det giver et godt personalemøde, skal vi sige det på den måde. Så har vi noget at snakke om, siger Jens Pedersen.

20.000 kroner i bøde: Sur smiley til Odeon

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce