- Benjamins troværdighed er papirtynd

Lars Hasholdt opfordrer ikke til boykot af den nye odenseanske sushirestaurant Modo, men påpeger, at kunder skal passe på med at købe gavekort for store beløb. Privatfoto

- Benjamins troværdighed er papirtynd

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

FSG Foods er ét af de firmaer, som mistede penge på Benjamin Skjelbos københavnske restaurant Nori. Kommunikationsansvarlig Lars Hasholdt har svært ved at tro, at gælden betales.

Da det i november 2016 blev meldt ud, at sushi-restauranten Nori ikke åbnede op igen i nye lokaler, skyldte restauranten mere end 100.000 kroner samlet til to københavnske firmaer. Det ene firma, FSG Foods, har i et år forsøgt at få Benjamin Skjelbo til at afdrage på gælden som aftalt.

- Det er da dejligt at høre, at Benjamin vil betale alle pengene tilbage. Men det virker lidt som spin og varm luft fra hans side. Benjamins troværdighed er papirtynd i forhold til alle de løfter, han har brudt i forbindelse med vores samarbejde, siger kommunikationsansvarlig for FSG Foods, Lars Hasholdt. 

Han fortæller, at Benjamin Skjelbo som ung iværksætter fik lang line af FSG Foods.

- Benjamin havde flere gode bekendte i firmaet, og det betød, at han fik lidt længere snor. Vi begyndte dog at blive lidt urolige, da gælden voksede hen over efteråret i begge af de firmaer, som Nori handlede igennem. Vi aftale derfor nogle afdragsordninger, som Benjamin ikke levede op til. Vi var meget imødekommende, men blev kun mødt af tomme løfter. Siden har han undladt at møde op i Fogedretten, og stævningsmanden har forgæves forsøgt at få fat på ham fem gange. Jeg har umiddelbart ikke tiltro til, at han betaler sin gæld, siger Lars Hasholdt.

Han understreger, at han ikke har noget ønske om at tromle unge iværksættere.

- Jeg opfordrer ikke til et boykot af Benjamins nye restaurant. Jeg siger bare, at kunderne skal være varsomme med at købe gavekort for store beløb. Jeg advokerer også for, at leverandører har hans historik in mente, når de handler med ham, siger Lars Hasholdt.

Han opfordrer den unge sushi-kok til at gribe tingene anderledes an.

- Benjamin er en dygtig sushi-kok, så måske burde han få arbejde på en etableret sushirestaurant, hvor han kan koncentrere sig om at lave sushi og betale sin gæld af i stedet for at risikere at knække halsen én gang til med sin egen restaurant.

- Benjamins troværdighed er papirtynd

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce