NYBORG: Vinduesproducenten Velux stillede med et af de helt store hold ved lørdagens broløb.

Over 400 ansatte løb halvmaraton. Det svarer til omkring hver syvende ansatte i koncernen, som trak i den røde løbe-T-shirt med Velux-logo på.

Det er selskabets HR-direktør Niels Espersen stolt over. Det går nemlig rigtig godt i spænd med den sundhedsprofil, koncernen gerne vil være kendt for.

Velux var en af hovedsponsorerne for Broløbet 2008, og det er man for at styrke firmaets sundhedsprofil.

Sundhed og trivsel

- Vi har i en række år forsøgt at have fokus på sundhed og trivsel. Vi vil gerne være en sund og attraktiv arbejdsplads, siger Niels Espersen.

- Basalt har vi en sundhedsforsikring for de ansatte, så man kan få hurtig behandling.

- Men vi har også sat ind med forebyggende tiltag, tilbud om ergoterapi, massage og vaccinationsprogram.

- Vi har fokus på sund kost og frugtordning i vores kantiner. Oveni har vi så den aktive del, hvor vi yder tilskud til idræt og motion.

- Altsammen skulle det gerne bidrag til at sikre den enkelte ansattes sundhed og skabe et godt arbejdsmiljø i virksomheden på en måde, der ikke er formynderisk.

Velux-holdet havde eget spisetelt i målområdet, hvor de ansatte efter endt løb nød hinandens selskab og aftenens musikprogram.

Mere om emnet

Se alle
Millionoverskud på broløbet

Millionoverskud på broløbet

1400 tilmeldte blev væk fra løbet på broen

1400 tilmeldte blev væk fra løbet på broen

Topkarakter til broløb

Topkarakter til broløb