Slogan-kritik er usaglig


Slogan-kritik er usaglig

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Per Høegh giver ikke meget for den kritik, der er rettet mod Nyborg Kommunes nye slogan

Først kaldte to kommunika- tions-eksperter Nyborg Kommunes nye slogan, "Nyborg - Midtpunkt for gode oplevelser", for en om'er, og nu kalder Per Høegh deres kritik for en om'er.

- Jeg synes, det er en noget hård medfart, de to såkaldte eksperter giver noget arbejde, som har foregået i lang tid, og som er blevet hørt rundt om i Nyborg Kommune. Det føler jeg mig ramt over, siger han.

- Det væsentlige er, at sloganet harmonerer godt med hele kommunens strategi og med aktionsgruppens arbejde, siger Per Høegh, der er formand for Ørbæk Borgerforening og er del af ad hoc-udvalget vedrørende erhverv, handel og turisme, som stod for udvælgelsen af "Nyborg - Midtpunkt for gode oplevelser".

Skaber gode oplevelser

I onsdagens udgave af Fyens Stiftstidende rettede de to kommunikationsfolk Thomas Planck og Bo Bomuld Hamilton-Wittendorff en kritik af det slogan, som de mener er værdiløst, er for bredt i fortolkningen og ikke siger noget om, hvad der er særligt for Nyborg.

Men den kritik giver Per Høegh ikke meget for.

- Det, vi gerne vil her i vores lille beskedne borgerforening i Ørbæk, er jo at skabe gode oplevelser for borgerne, så de får en glæde og et sammenhold.

- Jeg synes, at sloganet allerede nu har meget indhold, og hvis vi arbejder målrettet med det, så kan vi gøre Nyborg Kommune til et attraktivt sted, hvor folk gerne vil være.

Professionel proces

- Så kan vi også tiltrække tilflyttere, og så vil de opleve, hvad vi andre allerede ved: At der sker ufatteligt meget i Nyborg Kommune, mener Per Høegh.

Ud over selve kritikken falder det også Per Høegh for brystet, at Thomas Planck og Bo Bomuld Hamilton-Wittendorff udtaler sig uden at kende til arbejdet bag slogannet.

- Jeg synes, at Nyborg Kommune har grebet hele processen meget professionelt an. Man har valgt at lave en undersøgelse i samarbejde med SDU (Syddansk Universitet, red.), hvor en masse mennesker er blevet hørt. Udgangspunktet har været, hvad vi er, hvad vi skal arbejde os frem til at være, og hvilke værdier vi skal bygge på.

- Man har ikke bare taget nogle ord, som man syntes, lød godt, men man har tilknyttet akademisk forskning og har fået den bedste rådgivning, siger Per Høegh, der også roser Nyborg Kommune for samarbejdet med reklamebureauet Nørgaard-Mikkelsen.

- Kommunen har valgt den bedste af de bedste til at føre det ud, og resultatet af det hele - og ikke kun de fire ord i slogannet - er utroligt positivt. Og jeg var ved at falde ned af stolen, da jeg læste, at de mente, det er værdiløst.

- Jeg er glad for at have deltaget i den proces. Politikerne har levet op til, hvad de har lovet; nemlig at høre folk i hele kommunen.

Læs mere i Fyens Stiftstidende fredag

Slogan-kritik er usaglig

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce