- Mit livs største oplevelse, fortæller distriktschef Claus Sørensen fra Q8 i Nyborg
NYBORG: Distriktschef Claus Sørensen har været på uddannelse i Disney World sammen med forretningschefen fra den lokale servicestation Q8 i Nyborg. Det skal give Q8's kunder i Nyborg glade oplevelser.

- Det har været mit livs største faglige oplevelse, fortæller Claus Sørensen.

Han forklarer, at det handler om hele tiden at være på over for kunderne.

- De skal have glade oplevelser fra motiverede medarbejdere, fortæller han.

Han understreger, at medarbejderne på servicestationen i Nyborg naturligvis ikke skal klædes ud som Mickey Mouse eller Anders And.

- Men arbejdet på en servicestation er også et rollespil, hvor hver enkelt medarbejder skal kende kravene til sin rolle. Uddannelse skal hjælpe den enkelte til at kunne spille sin rolle så godt som muligt, siger han.

Disney-service

Han mener, at man systematisk skal tage ved lære af Disney-medarbejdernes bemærkelsesværdige evne til at yde service. Q8's medarbejdere skal også have beføjelser, vilje og lyst til at tage ansvar for kunden i alle situationer.

- Vores servicestationer er små autonome arbejdspladser, hvor lederne efter uddannelsen i Disney World kan give medarbejderne ekstra gode muligheder for at udfolde sig. Eksempler her fra Nyborg viser, at et job på en servicestation også kan være et stærkt afsæt for en karriere som leder. Både i og uden for Q8, mener Claus Sørensen.
  • fyens.dk