Kritikken af Nyborg Kommunes nye slogan, "Nyborg - Midtpunkt for gode oplevelser", fra Thomas Planck og Bo Bomuld Hamilton-Wittendorff får ikke Ulrik Nielsen til at ryste på hånden.

- Det må de have lov til at mene. Det er svært med markedsføring og branding, for hvad er relevant? Hvis de to havde været med i processen, så var de gået ind i den med den indgangsvinkel, de har, og det havde måske givet et andet resultat, siger Ulrik Nielsen (K), der er formand for Ad Hoc-udvalget vedrørende erhverv, handel og turisme, som valgte, at "Nyborg - Midtpunkt for gode oplevelser" skal være kommunens slogan.

- Vi har lavet en større undersøgelse i samarbejde med SDU (Syddansk Universitet, red.), og opgaven var så at finde ud af, hvordan man bedst omsætter kommunens kvaliteter til noget relevant.

- Man skal også spørge, om sloganet er realiserbart, og det er det. Der er allerede et væld af gode oplevelser i Nyborg Kommune. Vi skal ikke starte fra nul, men udbygge det, vi har.

- Der er gode oplevelser mange steder i Danmark. Vi er, så vidt jeg ved, den eneste kommune, der er fokuseret på at udvikle det, siger Ulrik Nielsen.

Mere om emnet

Se alle

Flere slogan-forslag til torvs

Slogan-kritik er usaglig

Nyborgs slogan er værdiløst