Flere end otte nordfynske virksomheder ud af ti er tilfredse med kommunens serviceniveau ifølge ny undersøgelse

Nordfynske virksomhedsejere vender tommelfingeren i vejret, når de bliver spurgt om kommunens service. Det viser en ny undersøgelse fra Dansk Erhvervsfremme.

Vender man den om og spørger, hvor mange der er utilfredse, er tallet helt nede på seks procent - halvt så mange som sidste år.

Hos virksomhederne går den samme forklaring ofte igen. Mange har nemlig stiftet bekendtskab med Task Force Erhverv.

Task Force Erhverv er et kommunalt initiativ, der har til formål at gøre livet lettere for de nordfynske virksomheder.

BKT Krom og Slib, der vandt årets iværksætterpris, var tæt på at starte virksomheden i en anden fynsk kommune. Men på grund af Task Force Erhverv, endte den på Nordfyn.

- Jeg sendte en mail til Nordfyns Kommune. Jeg havde kun lige trykket send, og der gik ikke fem minutter før Task Force Erhverv kontaktede mig, siger Brian Hansen fra BKT Krom og Slib.

Hos den anden kommune ville det tage fire til seks måneder, før de nødvendige tilladelser kunne indhentes, og virksomheden kunne gå i gang med at producere. På Nordfyn tog det en enkelt måned.

Direktør for Teknik, Erhverv og Kultur i Nordfyns Kommune Henrik Boesen er tilfreds med resultatet. Men han vil forsætte med at forbedre servicen.

- Vi er ikke i mål, og vi arbejder lige nu på at øge tilgængeligheden. Vi har det samme problem som bankerne - vi holder lukket, når folk har fri. Det er et fokusområde, som skal løses inden for kort tid.

  • fyens.dk