Inklusion giver lærere stress

Skoleledernes formand Charlotte Juhl Andersen mener, skolerne skal dele hinandens styrker og erfaringer på inklusions-området.
Foto: Nils Svalebøg

Inklusion giver lærere stress

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Flere nordfynske skoler melder om langtidssygemeldt personale på grund af arbejdet med at inkludere flere børn i de almindelige klasser.

Nordfyn: Arbejdet med inklusion af elever, der har særlige behov for støtte, presser personalet på de nordfynske skoler i en grad, så de bliver syge. Ofte er det stress, der sender lærere og pædagoger til tælling, og ofte er det i lang tid ad gangen.

Det fremgår klart og tydeligt af evalueringer af inklusionsarbejdet i skoleåret 2014/2015, som politikerne i Børne- og Ungeudvalget netop har fået smækket på bordet.
"Vi oplever desværre også et stigende sygefravær i personalegruppen", skriver for eksempel Bogense Skole.

Flere skoler mærker også et pres fra forældre til andre elever, der oplever, at inklusionen skaber uro i timerne.

- Mere samarbejde, tak

De nedslående evalueringer får formand for de nordfynske skoleledere Charlotte Juhl Andersen, Bogense Skole, til at efterlyse større gennemsigtighed i, hvordan pengene til inklusion bruges og mere samarbejde mellem skolerne.


Læs mere om inklusionspresset i Fyens Stiftstidende fredag og på Mitfyn.dk.

Inklusion giver lærere stress

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce