Forum Faaborg: Formand udskiftet - formandsløn afskaffet

Mads Holdgaard kan nu føje fondsformand til sit CV. Tirsdag aften blev han valgt som ny formand for fonden, der driver Forum Faaborg. Arkivfoto: Michael Bager

Forum Faaborg: Formand udskiftet - formandsløn afskaffet

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Den afgående formand Claus Lopdrup blev væk, da fondsbestyrelsen for Forum Faaborg tirsdag holdt årsmøde.

Faaborg: Der er blevet hugget en hæl og klippet en tå for at få økonomien til at hænge sammen i det store byggeprojekt på Forum Faaborg.

Det kunne næstformand Nils Knudsen på fondens årsmøde tirsdag aften afsløre, da han fremlagde bestyrelsens beretning for byggeåret 2017. Nils Knudsen var på, fordi den afgående formand Claus Lopdrup havde meldt afbud på grund af et familiearrangement.

Nils Knudsen løftede også sløret for en byggeproces, der har været fuld af udfordringer. Blandt andet har man langt fra været tilfreds med den byggeledelse, som det odenseanske arkitektfirma Creo Arkitekter har leveret på projektet.

- Det har været meget frustrerende, uden at jeg vil gå yderligere i detaljer om det, lød det fra Nils Knudsen.

Efterfølgende blev han spurgt, om der er et juridisk efterspil på vej i denne sag.

- Det er et punkt, der endnu ikke er afklaret, sagde han.

Bestyrelsen
Bestyrelsen for "Den Almennyttige Erhvervsdrivende Fond Faaborg Hallerne" ser efter årsmødet således ud:Formand: Mads Holdgaard, næstformand: Nils Knudsen.

Menige medlemmer: Claus Skov Rasmussen, Jens Knudsen Udenby, Erik Moretto, Anne Møllegaard Mortensen og John Larsen.

Honorar er afskaffet

Vigtigste punkt på dagsordenen var valget til bestyrelsen, hvor politikeren, erhvervs- og eventmanden Mads Holdgaard på forhånd havde meldt sin kandidatur. Uden modkandidater blev han valgt ind, og han blev efterfølgende konstitueret som ny formand med opbakning fra en lang række af brugerklubberne.

I sin motivering for at stille op pointerede Mads Holdgaard blandt andet, at han som håndboldtræner var i hallen flere gange om ugen, og at han gerne ville fremme en tydelig og klar dialog mellem bestyrelsen og de daglige brugerne af Forum Faaborg.

- Klubberne og foreningerne er jo grundsubstansen i driften af Forum Faaborg, sagde han.

Han har også en ambition om, at de fantastiske nye rammer skal kunne tiltrække større stævner og større arrangementer end tidligere.

Selv om årsmødet blot havde tiltrukket en god håndfuld deltagere fra de forskellige klubber, så slap bestyrelsen ikke for et par kritiske kommentarer.

Blandt andet gjorde både håndbold- og badmintonklubben det klart, at man er godt trætte af klatrevæggen i hal 1. Spillerne bliver forstyrret, når der er aktivitet på klatrevæggen.

Men den klatrevæg bliver de nødt til at finde sig i et par år endnu, lød kommentaren fra bestyrelsen. Den var nemlig en af betingelserne for at få midler til byggeriet fra Bygge- og Anlægsfonden.

Oprindeligt skulle byggeriet have stået færdigt i august 2017, men processen er blevet forstyrret af både konkurser og uforudsete hændelser. Der mangler ikke ret meget, og bestyrelsens bud på, hvornår byggeriet står endeligt færdigt lød: Inden sommerferien. Årsmødet afslørede dog også, at det endnu ikke er afklaret, om driften af kantinen skal varetages af en forpagter eller af lønnet personale.

Til gengæld ligger det helt fast, at Mads Holdgaard ikke vil få et formandshonorar på 120.000 kroner som sin forgænger Claus Lopdrup.

Formandshonoraret var en honorering for formandens store arbejdsbyrde i forbindelse med byggeprocessen, og det er nu afskaffet.

Forum Faaborg: Formand udskiftet - formandsløn afskaffet

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce