Få elevernes gode råd: Sådan undgår du stress


Få elevernes gode råd: Sådan undgår du stress

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

En del af eleverne på Middelfart Gymnasium oplever en følelse af stress. Nogle sommetider, mens det for andre er ofte. Der er blevet foretaget flere undersøgelser, hvordan man undgår stress - blandt andet af Sundhedsstyrelsen. Elever fra Middelfart Gymnasium har samlet seks gode råd. Få dem herunder.

1

Man skal acceptere, hvis man føler sig stresset. Der er ikke noget i vejen med at være stresset i kortere perioder, men man bare skal huske at tage en lille pause, hvis det sker.

2

Lav noget aktivt. Det kan for eksempel være at løbe en tur. Altså en aktivitet, hvor man ikke er afhængig af andre. Løbeture er også gode til bare at koble af fra omverdenen.

3

Eftersom sociale medier også ofte bidrager til stress, kan det være en idé at begrænse ens mobilforbrug.

4. Sørg for at få nok søvn. Det har en væsentlig betydning for ens sundhed, og er vigtigt, hvis du vil undgå stress. 4. Sørg for at få nok søvn. Det har en væsentlig betydning for ens sundhed, og er vigtigt, hvis du vil undgå stress. 4

4. Sørg for at få nok søvn. Det har en væsentlig betydning for ens sundhed, og er vigtigt, hvis du vil undgå stress. 4. Sørg for at få nok søvn. Det har en væsentlig betydning for ens sundhed, og er vigtigt, hvis du vil undgå stress. 4)

Sørg for at få nok søvn. Det har en væsentlig betydning for ens sundhed, og det er vigtigt, hvis du vil undgå stress.

5

Mange vil gerne mere, end tiden tillader. Derfor er det vigtigt at prioritere sin tid og beslutte sig for, hvad der er vigtigst for en.

6

Mindfulness er en simpel måde at tage en pause fra hverdagens stress. "Insight Timer" er en gratis app, der indeholder mindfulness-kurser på dansk, meditation, yoga og meget mere.

Få elevernes gode råd: Sådan undgår du stress

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce