Debat: Er det borgerservice?

Tirsdag er første åbningsdag for borgerne i det nye rådhus. Vi laver en reportage og hører borgerne om, hvad de synes om det nye byggeri.

Debat: Er det borgerservice?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Lokaldebat: Jeg modtager (social) pension fra Tyskland og skal derfor sende en "Lebensbescheinigung" (bekræftelse på, at jeg er i live) til pensionskassen hvert år. Jeg synes, det er naturligt at gå til "Borgerservice" i min kommune (Middelfart) for at få den nødvendige underskrift og et stempel på formularen.

Det er dog ikke hidtil lykkedes mig at bestille tid på borgerservice til dette via internettet, men jeg er indtil nu blevet hjulpet ubureaukratisk, når jeg har henvendt mig til borgerservice. Men forleden, mandag 24. juni ved 10-tiden, var det helt anderledes.

Den medarbejder, der skulle hjælpe ved tidsbestillingsterminalen, kunne heller ikke finde ud af at bestille tid til mit forehavende (stempel og underskrift) og måtte flere gange rådføre sig med en kollega. Til sidst fik jeg så at vide, at jeg skulle bestille tid til "flytning" via folkeregistret.

Det tager jeg som en bekræftelse på, at jeg som almindelig borger ikke har en mulighed for selv at bestille tid via nettet i forvejen.

Jeg fik så tilbudt en tid til "flytning" en af de næste dage. Der var ikke noget med ubureaukratisk hjælp denne gang. Konsekvensen heraf er altså, at jeg på grund af kommunens tidsbestillingssystem skal henvende mig to gange til borgerservice for at få min underskrift og mit stempel, nemlig først for at få hjælp til tidsbestilling, og på et andet tidspunkt for selve forretningen.

Er det borgerSERVICE?

Svar fra Borgerservicechef Peter Tvebro:

Borgerservice har fokus på at yde den bedst mulige service indenfor de givne rammer. Derfor har vi bl.a. indført tidsbestilling for at gøre os mere tilgængelige overfor borgerne i respekt for, at mange har en travl hverdag. Når borgerne har mulighed for at bestille tid hjemmefra, får de den tid, der passer bedst ind i deres hverdag. Rigtige mange borgere har taget tidsbestilling til sig og oplever det som en stor lettelse, at de ikke skal vente, når de møder op.

Det er muligt at bestille tid via kommunens hjemmeside på www.middelfart.dk/bestiltid eller ved at ringe til os på 8888 5500. Borgere, der oplever det vanskeligt at booke en tid online, er altid meget velkomne til at ringe til os, og vores omstilling er klar til at tage i mod tidsbestillinger for at lette borgernes hverdag.

Vi er altid åbne for, hvordan vi kan blive bedre. Derfor har vi også på baggrund af henvendelsen omkring leveattest oprettet en ny kategori i vores tidsbestillingssystem. Selvom vi har indført tidsbestilling, er det muligt at møde op på rådhuset uden at have bestilt en tid hjemmefra. I den forbindelse kan vi dog ikke garantere, at der altid er en ledig tid. Vi vil gerne opfordre borgerne til at bestille tid hjemmefra, da det sikrer den bedste service.

Venlig hilsen

Peter Tvebro

Borgerservicechef

Debat: Er det borgerservice?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce