Turismedirektør: - Tag kritik på internettet alvorligt


Turismedirektør: - Tag kritik på internettet alvorligt

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

- Alle kan have en dårlig dag, men man skal være hurtigt ude at beklage, hvis man vil begrænse skaderne for sin virksomhed, lyder rådet fra erhvervs- og turistdirektøren

Langeland: Hvis man ryger ud i byger af kritik på internettet - i moderne sprogbrug mest kendt under begrebet "shitstorm" - så skal man tage det meget alvorligt og med det samme sørge for at begrænse skaderne mest muligt, siger Anne Mette Wandsøe, direktør, Turist- og Erhvervsforeningen Langeland.

- Det allerbedste råd er naturligvis at sørge for, at der intet er at udsætte på din forretning. At dine gæster ikke kan ramme dig på noget. Men alle kan jo have en dårlig dag. Så skal man hurtigst muligt beklage og gøre opmærksom på, at der var tale om en enkeltstående hændelse, siger hun.

Hvis det gentager sig, og kritikken på tjenester som Trustpilot og Tripadvisor tager til, vil hun gerne hjælpe. Ja, det er faktisk en pligt, nævner hun.

- Hvis der er tale om et medlem af vores forening, vil jeg tage ud at høre, om stedet er ramt af sygdom eller lignende, og om vi kan gøre noget i den anledning, så tingene fungerer. Man er nødt til at reagere, og medlemmet må forstå, at man ikke kan klare eventuelle problemer ved at stikke hovedet i busken og lade som ingenting. De sociale medier taler hurtigt og når rigtigt mange mennesker, påpeger Anne Mette Wandsøe.

Kollektiv forpligtelse

Tranekær Slotskro er imidlertid ikke medlem af foreningen.

- Så her kan vi intet gøre. Alle kan frit inden for lovens rammer drive deres næring, men vi ville da gerne have været det her foruden. Vi hører om det, og de andre udbydere på Langeland er kede af det. Man føler i branchen en kollektiv forpligtelse til at give gæsterne en god oplevelse, og vi har heldigvis mange gode spise- og overnatningssteder her på Langeland, fastslår direktøren.

- Bruger du selv tjenester med anmeldelser, man kan finde på internettet, hvis du skal på ferie?

- Nej, jeg gør ikke, men jeg ved, at min datter og svigersøn er meget aktive og ser anmeldelserne. Selv vil jeg hellere kontakte folk, jeg kender, som har været et sted, jeg skal til, og høre om deres oplevelser, og hvad de kan anbefale, svarer Anne Mette Wandsøe.

Turismedirektør: - Tag kritik på internettet alvorligt

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce