Læserbrev: Skuffet over plejehjem


Læserbrev: Skuffet over plejehjem

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Langeland. 

Læserbrev: Jeg trængte til et par feriedage og fik en gæstebolig til min 102-årige mor, som normalt bor hos os. Mor har to gange før været i gæstepleje i Lindelse uden problemer. Men denne gang er jeg skuffet. Vi ankom til aftalt tid, men fandt ingen personale på afdelingen. En anden dame, der skulle besøge sin mor, havde to-tre gange forgæves ringet efter hjælp. Nu ringede jeg på klokken. En rum tid efter ringede jeg igen. Nu kom to ansatte og den ene vrissede "vi har hørt klokken". Ved vore tidligere besøg blev vi mødt med et "hjertelig velkommen". Jeg havde aftalt med mor, der skulle være der en lille uge, at jeg ville ringe hver dag. Første dag ringede jeg ved 9.30-tiden. Mor var ved at blive taget op af sengen. Næste dag ringede jeg ved 10.30-tiden. Mor var ved at få morgenmad. Nu er der jo ikke lang tid til, at den varme middagsmad serveres. Men så længe beboerne ligger i sengen, er de jo ikke til så meget besvær. En anden dag var kaffekoppen placeret så langt fra mor, at hun ikke kunne nå den. "I kan ringe efter hjælp", siger personalet. Det gjorde mor så, men der gik op til to timer, inden der kom hjælp. I et andet tilfælde sad hun og ventede en halv time på toilettet, inden nogen reagerede.

Jeg vil opfordre de langelandske byrådsmedlemmer til at få kontrolleret forholdene på de langelandske plejehjem. Det er ikke altid et spørgsmål om nominering, men også om de ansattes indstilling til deres arbejde. Ovennævnte linjer er ikke blot skrevet for min mors skyld, men mere på vegne af de beboere, som ikke har nogen pårørende til at varetage deres tarv.

Fyns Amts Avis har forelagt kritikken for Tina Kruse, leder på Lindelse Plejecenter. Hun svarer: Vi på Lindelse Plejecenter bestræber os selvfølgelig altid på at give vores beboere og pårørende en professionel og tryg oplevelse hos os. Det har tilsyneladende ikke været tilfældet under et gæsteophold i sommerferien, og det beklager jeg. Over sommeren har Lindelse Plejecenter ikke modtaget kritik. Som leder på plejecentret er jeg altid åben for at høre pårørendes kritik, og jeg vil gerne opfordre pårørende til at kontakte mig ved utilfredshed, da det giver mig mulighed for rette op på misforståelser eller uhensigtsmæssige situationer. Jeg vil også nævne, at vi glædeligvis har modtaget flere kort og andre positive tilkendegivelser fra tilfredse gæstebeboere og deres pårørende, der har haft en positiv oplevelse hos os i sommerferien. Men en dårlig oplevelse er én for meget, som jeg gerne tager hånd om, hvis jeg bliver kontaktet.

Læserbrev: Skuffet over plejehjem

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce