Nyt TV 2-format: Odenseanske Mathias Bach skal lave digitalt indhold til unge

Redaktionen på det nye TV 2 projekt "TV 2 Echo", der skal producere digitalt indhold til de 20 til 30-årige, er selv i samme aldersgruppe. Mathias Bach fra Fyn står bagerst i midten. TV 2 Echo bliver lanceret torsdag kl. 10:45 på både Facebook, Instagram og TV 2 Play. PR-foto

Nyt TV 2-format: Odenseanske Mathias Bach skal lave digitalt indhold til unge

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

TV 2 Echo er navnet på en ny redaktion, der på forskellige platforme henvender sig til de 20-30-årige. Den består udelukkende af folk i netop den aldersgruppe, og en af dem, der er med fra start, er videojournalist Mathias Bach fra Odense.

Mathias Bach fra Odense er med fra begyndelsen, når TV 2 med det nye format TV 2 Echo vil indfange de 20-30-årige. Ikke med traditionelt tv men med digitalt indhold, der skal serveres på både Facebook, Instagram og TV 2 Play.

Den samlede redaktion består af 10 unge, der aldersmæssigt befinder sig i præcis den målgruppe, de vil tale ind i. Med fortællinger, der kommer tæt på personer, væk fra tv-strømmen, og som er helt deres egne.

- Vi vil ikke være Vice eller DR3. Vi vil være de nye store kanoner, som laver det bedste digitale indhold i Danmark, siger Mathias Bach.

Hvordan de når dertil, har de stadig til gode at finde ud af. Meget kan ske, for i opstartsfasen skal holdet bag også finde sig selv og se, hvad brugerne reagerer på. Men ambitionen er at lave visuelt flot tv - bare digitalt.

- Vi vil lave aktuelle historier, men ikke nyheder som sådan. Vi opsnapper skøre miljøer og sjove og spændende personer, mennesker som måske ikke altid får lov til at komme med i nyhederne. Vi vil især gerne lave nogle lidt dybere historier, både fra undergrund, om sexdukker og om angst, siger Mathias Bach.

En del af målgruppen

30-årige Mathias Bach synes, det er fedt at arbejde på den nye redaktion, men mere vigtigt er det, at de ansattes alder giver en stor fordel i forhold til at nå deres målgruppe.

- Hele idéen er, at vi skal spørge os selv: "Vil jeg selv klikke på det?". Hvis jeg pitcher en idé, er det noget, jeg selv ville klikke på. Der er er noget over, at det ikke er voksne, der laver ungdoms-tv uden rigtig at have styr på det, siger han.

Idéen til den nye redaktion opstod på baggrund af data fra TV 2, der viser, at de 20-30-årige er svære at nå med gammeldags tv. Derfor blev det bestemt, at Echo skulle sættes i verden for at nå dem på de sociale medier. Men den snævre aldersgruppe er et udgangspunkt for indholdet, ikke en lukket klub.

- Hvis folk, der er ældre eller yngre, har lyst til at se med, er det bare rigtig dejligt. De skal også få noget ud af det, siger Mathias Bach.

Ny med det digitale

Med en uddannelse som tv-tilrettelægger og erfaring med tv-produktion fra både TV 2, DR og TV3 er Mathias Bach klar til at lave lækkert visuelt indhold, men de digitale platforme stiller også andre krav.

- Det er nyt for mig at komme ind i alt det digitale. Et anslag skal fange lige med det samme, det bedste skal være først, og vi skal alle sammen lige lære at lave tv på denne her måde. På de sociale medier er man meget hurtig til at scrolle videre og klikke forbi ting. Så vi skal se, hvordan vi kan fange folk på en ny måde, siger han.

Det unge hold bag Echo kommer til at holde til på Teglholmen i København, men det betyder ikke, at historierne kun bliver fortalt fra hovedstaden, forsikrer Mathias Bach:

- Vi er i København, men vi er fast besluttet på at lave lige så mange historier fra Jylland og Fyn, som vi laver fra Sjælland. Idéen er at lave historier fra alle steder i landet. Det bliver ikke sådan en københavner-ting, siger han.

Nyt TV 2-format: Odenseanske Mathias Bach skal lave digitalt indhold til unge

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce