Traditionel: Kedelig sag fra manden bag "Pretty Woman"
Her er endnu en af de såkaldt "romantiske komedier", som vil gøre sig udmærket en regnvejrsaften på tv, men som ikke rigtig er umagen værd at bevæge sig i biffen for. Hertil er Gary "Pretty Woman" Marshalls "Raising Helen" for traditionel, elskværdig og kedelig.

Forudsætningerne for et bedre produkt er ellers til stede i skikkelse af Kate Hudsons charmerende og dynamiske Helen, som arbejder mere end fuld tid som modelagent for en fremragende modbydelig Helen Mirren, der til overflod hedder Dominique.

De to havde fortjent en bedre historie end den, der udvikler sig, da Helens søster og hendes mand dør ved en ulykke og "testamenterer" deres tre børn nej, ikke til Helens anden søster, en karikatur af en perfekt husmor, men til den travle singlesild. Tre styks designet lige efter bogen: En mopset teenager, en ti-årig smartass og den lille fortryllende efternøler.

Helen mister job og livsstil, da hun tvinges til at flytte til et udslidt men åh så hjertevarmt kvarter, hvor nabokonen gerne smider alt, hvad hun har i hænderne for at stå til rådighed, og hvor præsten er så sexet, at selv den mest forhærdede ateist må blive troende.

Tro mig, der sker ikke noget, vi ikke har set før, personerne er skabeloner, og historien er skrevet direkte af efter "Håndbog for filmforfattere". Hvis der er noget, der hedder en rigtig sommerfilm, dvs. lige så oplivende som en flad lambrusco i røgen fra grillen, er "Raising Helen" en af slagsen.
  • fyens.dk