Kunstmuseer skal sælge Fyn til turisterne

Brandts, Faaborg Museum, Clay og Johannes Larsen Museet - som billedet er fra i forbindelse med sidste uges fernisering på udstillingen med Arne Haugen Sørensen - er indgået i nyt samarbejde, som skal sælge Fyn på god kunst. Arkivfoto.
Foto: Robert Wengler

Kunstmuseer skal sælge Fyn til turisterne

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Nyt samarbejde mellem øens fire stor kunstmuseer giver øjebliklige fordele for turister - og fynboer

Brandts, Faaborg Museum, Johannes Larsen Museet og Clay Keramikmuseum Danmark er gået sammen om at sætte fokus på Fyns unikke styrker som kunstdestination.

Museerne har netop indgået en aftale om en fælles deltagelse i Destination Fyns Danmarks-kampagne i 2016 under overskriften "Kunstens Fyn", ligesom de er enedes om to tilbudsmodeller ved køb af billetter til museerne: enten som rabat ved køb af billetter til alle fire kunstmuseer og halv pris på entréen til medlemmerne af hinandens medlemsklubber.

Museumsinspektør på Johannes Larsen Museet Troels Malthe Borch kalder samarbejdet "oplagt" og "helt rigtigt".

- Vi har et godt produkt hver især, men samlet står vi stærkere, siger han, der på den anden side ikke mener, samarbejdet har kunnet etableeres tidligere.

- Tidligere har der være andre formelle samarbejder, men det er klart, at museerne hver især har været gennem udvikling og udvidelse og fået ny ledelse, og derfor er tidspunktet for nyt samarbejde fint. Vi håber, at vi snart kan udvide samarbejdet med andre samarbejdspartnere.

De fire kunstmuseer havde i 2015 samlet 210.000 besøgende.

Dermed har kunstmuseerne tilsammen et næsten ligeså stort publikum som den fynske publikumsmagnet Egeskov.

Kunstmuseer skal sælge Fyn til turisterne

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce