Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Intelligent design


Intelligent design

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Når Will Wright præsenterer et nyt spil, er forventningerne kolossale. Den amerikanske spildesigner slog igennem for 20 år siden med "SimCity", der affødte en hel genre af "Sim-spil".

Genrens grundlæggende kendetegn er, at man ikke styrer hovedpersonerne - men deres omgivelser. Målet er at skabe de optimale rammer for spillets udvikling. Det gælder, hvad enten du leger byplanlægger, zoo-direktør - eller bare forsøger at få hverdagen til at hænge sammen i "The Sims", som er Will Wrights hidtil største sællert.

Med "Spore" har den gamle Sims-nørd kastet sig over et langt mere ambitiøst projekt. Spillet skildrer udviklingen af mangfoldigt liv - fra encellet organisme til almægtigt rumvæsen.

Intelligent design

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.