Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


HCA-festen bliver større end et par store navne


HCA-festen bliver større end et par store navne

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

ODENSE: Det er begivenheden, der i sig selv skal sælge billetter, når HCA 2005 Fonden 2. april 2005 åbner jubilæumsåret med en gigantisk fest i Parken.

Springsteen og McCartney eller alle de andre verdensstjerner spiller i forvejen med jævne mellemrum i Danmark eller i tv, så det er ikke det, der bestemmer festens omfang.

Synspunktet kommer fra Leif Skov, der gennem en menneskealder har arrangeret Roskilde Festival, og som i dag ernærer sig som "kultur-entreprenør".

- Det er rigtigt disponeret af arrangørerne - både i forhold til afsenderen, H.C. Andersen, og i forhold til modtagerne, siger Leif Skov, der påpeger, at øvelsen er en balancegang.

Og Leif Skov ved, hvad han taler om. I maj arrangerede han på vegne af Red Barnet den store bryllupsfejring af Frederik og Mary i Parken.

Rock'n'Royal trak fuldt hus og gennemsnitligt 1,5 millioner tv-seere til TV 2 i løbet af de to-tre timer, showet varede.

Men selv om arrangementet er det, der herhjemme kommer tættest på den kommende HCA-fest, mener Leif Skov ikke, man kan sammenligne begivenhederne.

- Rock'n'Royal var enklere, fordi det alene henvendte sig til danskere, siger han.

Udfordringen med HCA-festen, mener han, ligger i at ramme så bredt publikumsmæssigt som muligt samtidig med, at man ikke støder nogen.

- Man er nødt til at sikre sig, at den asiatiske verdens darling er med i løbet af aftenen, ellers risikerer man, at alle kineserne står af og skifter tv-kanal. På den anden side er det faktisk ret kedeligt at transmittere rock-bands på tv, og man er nødt til at tænke meget i billeder, siger han.

Billetsalget starter i dag, og Leif Skov er sikker på, at de nok skal blive solgt, selv om plakaterne endnu ikke er fuldt udstyret med de optrædende navne: - Bare tænk på det årlige Melodi Grand Prix, som kan melde udsolgt et par timer efter, at billetsalget er i gang. Der ved man heller ikke, hvem som går på scenen, sigerLeif Skov.

Den erfarne arrangør er ikke overrasket over programmet. - Men med sin alsidighed favner det verden og sender afsenderes eventyrlige budskab ud, siger han og tilføjer:

- Var vi i går alene blevet præsenteret for et par store rocknavne, ville kritikken formentlig være, at det ikke var særligt eventyrligt.

HCA-festen bliver større end et par store navne

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.