Erfaren mand bag nyt eventbureau

:Direktør Hans Thomsen glæder sig til om et par måneder at kunne erstatte de store plakater for Culture-Club, der smykker væggene i hans kontor, med billeder fra det nye fynske eventbureaus første livekoncerter.
Foto: Robert Wengler

Erfaren mand bag nyt eventbureau

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Hans Thomsen fra JVB står bag bureauet Culture-Club, der vil udvide koncertbegrebet

Den 1. september åbnede Fyns nye eventbureau, Culture-Club. Den nyansatte direktør, Hans Thomsen, fik et halvt år til at sætte sit hold, tegne firmaprofilen, etablere samarbejdsaftaler og plotte de første koncerter ind i kalenderen. Men allerede efter to måneder bliver de første 17 arrangementer udbudt.

- Det, der triggede mig ved Culture-Club, var den korte vej fra idé til udførelse, siger Hans Thomsen.

Idémanden bag Culture-Club er Freddy Larsen, der er sponsorchef i Royal Unibrew, som Albani er en del af. Freddy Larsen er også formand for Culture-Clubs bestyrelse.

- Freddy er uddannet elektriker, og jeg er skolelærer. Det pudsige er, at vi har bevæget os ad parallelle spor i den her branche i 30 år. Vi deler kærligheden til musikken og lysten til at give publikum gode kulturoplevelser. Og nu arbejder vi sammen for første gang.

Hans Thomsen er forberedt på indvendinger om, at to mænd i 60'erne ikke er verdens mest fremtidssikrede konstellation eller garanti for trend-spotting.

- Vores musikalske referencer er ret ens, men vi er bevidste om, at det ikke er et museum, vi skal bestyre. Freddy har haft fingrene med i unge initiativer som Frost Festival og Karrusel, så hans innovative evner og sans for nye udtryk kan jeg lære meget af.

Hans Thomsens første store opgave var at sætte holdet, der ud over ham selv består af økonomichef Anders Nielsen, promoter Hans Qvistgård, der er Hans Thomsens gamle makker fra JVB, og produktionschef Frank Rosander, der også har en fortid i JVB og Odense Sport & Event.

Dannelsen af Culture-Club er ikke et opgør med JVB og Odense Sport & Event. Det understreger Hans Thomsen.

- Jeg er sikker på, at Odense er stor nok til flere eventbureauer. Culture-Clubs intention er at udvide selve koncertbegrebet, så en koncert ikke begynder og slutter ved indgangsdøren.

- Det er min erfaring, at folk vil have helhedsoplevelser. De vil føle sig taget godt imod. Om det så er at indlede aftenen med en middag eller muligheden for at tage en drink i baren efter koncerten i stedet for at køre lige hjem.

Erfaren mand bag nyt eventbureau

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce