Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


- Eventhouse har styrket byen


- Eventhouse har styrket byen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Eventchef [Bloed retur]forsvarer sig: Vi [Bloed retur]har fået andre til at skabe resultater
Rejseselskaber standser i Odense frem for at køre [Bloed retur]folk til julemarked [Bloed retur]i København

Julemarkedet får busselskaberne til at sætte turister af i Odense i stedet for Tivoli i København. Og blomsterfestivalen bliver markedsført i udlandet af Visit Denmark.

Dermed har Eventhouse ifølge eventchef Claus Koch rykket ved hvad, han betragter som fyrtårne i regionen. Claus Koch afviser kritikken af, at Eventhouse ikke har trukket store begivenheder til Odense eller er synlig nok.

- Det handler ikke alene om at tiltrække store begivenheder, og det er ikke et mål i sig selv at være synlig. Vi skal gøre en forskel ved at rådgive og motivere, så Odense bliver en attraktiv by at bosætte sig i, siger Claus Koch.

Chillout til Odense

Eventhouse har desuden fået andre til at trække begivenheder til byen, og her nævner Claus Koch chillout-festivalen Stella Polaris som en udløber af Eventhouses eget loungeprojekt - i dag står Kansas City og Posten bag arrangementet. Dertil kommer standup-arrangementet "Talegaver til børn" .

Han fastholder, at Eventhouse har udviklet Odense Blomsterfestival, selv om sekretariatsleder Linda Hansen ikke ser de store ændringer.

- Odense Kommune er trods alt hovedsponsor, og vi har tematiseret festivalen op til Odense som Unicef-by, siger Claus Koch.

Desuden vil han som nyt medlem i festivalens bestyrelse arbejde på at fastholde sponsor-markedet.

Kunsthåndværk styrker

Claus Koch var i 2004 projektleder for Odense Bys Museer på første udgave af H.C. Andersen Julemarked, og i dag ser han som eventchef overordnet på julemarkedet.

- Den historiske del er blevet styrket samtidig med, at folk kan se boder med kunsthåndværk. Det mærker en del gæster, men museet har også fået tilført rigtig mange ressourcer, siger Claus Koch.

Han fokuserer på julemarkedet som en samlet gevinst for Odense, og turoperatørerne er begyndt at parkere busserne i Odense i stedet for at køre folk til julemarked i Tivoli.

- Julemarkedet er del af en perlerækken Vinter i Odense, hvor folk kan få en oplevelse her og i Vinterzoo samtidig med shopping, siger Claus Koch.

Bro til shopping

Her arbejder Eventhouse sammen med børnekulturhuset Fyrtøjet på at bygge bro over til butikkerne på den anden side af Thomas B. Thriges Gade ved at rykke aktiviteter ud i Lotzes Have.

- Ingen andre byer har et julemarked af vores type med bydelsidentifikation, kunsthåndværk og shopping, argumenterer Claus Koch.

Han nævner desuden VM i dressurridning som et Eventhouse-arrangement i samarbejde med Sport Event Fyn, der har fyldt hotelværelser i Odense.

- Mesterskabet trak mange og velhavende mennesker til byen, siger Claus Koch.

- Eventhouse har styrket byen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.