Fire ugers ventetid til Borgerservice: - I burde kalde det afvisningsservice

Det er ikke let at komme fra Hamborg til Kerteminde, men det er trods alt lettere end at få en tid i Borgerservice i Kerteminde. Det har Jan-Rainer Schmitt nu konstateret. Foto: Mette Louise Fasdal

Fire ugers ventetid til Borgerservice: - I burde kalde det afvisningsservice

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Jan-Rainer Schmitt skal bruge NemID-adgang til sin tyske bestyrelsesformand. Der er fire ugers ventetid i Borgerservice i Kerteminde. I Odense kan han komme til med det samme.

Kerteminde: - Det er helt grotesk. Jeg forstår ikke kommunens disposition, hvad den nye Borgerservice angår. I Kerteminde burde det hedde "afvisningsservice."

Jan-Rainer Schmitt fra Kerteminde er meget overrasket over, hvor usmidigt det nye Borgerservice i Kerteminde er efter, at der i december 2018 blev indført tvungen tidsbestilling til ekspeditioner.

Gutterne, som han morgenroer med i Kerteminde Roklub, havde godt nok advaret ham, da han nævnte, at han skulle have bestilt en tid til ekspedition i Borgerservice.

- Det havde jeg slet ikke været opmærksom på, siger Jan-Rainer Schmitt og fortæller, at han var på Borgerservice i november i fjor, hvor der ikke var nogen problemer med at komme til med det samme.

Man kan jo sagtens tage til borgerservicer i andre kommuner, men det burde jo ikke være noget, jeg skal sidde her og anbefale. Borgerservice i Kerteminde skal gøres mere smidig for de borgere, der bor i kommunen.
Jan-Rainer Schmitt, Kerteminde.
Jan-Rainer Schmitt har været i mailkorrespondance med Borgerservice i kerteminde, hvor han fik hurtigt svar om, at det ikke var muligt at få en tid til ekspedition 27. maj. Foto: Mette Louise Fasdal
Jan-Rainer Schmitt har været i mailkorrespondance med Borgerservice i kerteminde, hvor han fik hurtigt svar om, at det ikke var muligt at få en tid til ekspedition 27. maj. Foto: Mette Louise Fasdal

Bestyrelsesformand kommer fra Tyskland

Jan-Rainer Schmitt er administrerende direktør i et tyskejet selskab, Danren Bogdol A/S, der ligger i Odense. Selskabets bestyrelsesformand kommer fra Hamborg i Tyskland, og da han 27. maj kommer til Danmark i forbindelse med et bestyrelsesmøde, vil Jan-Rainer Schmitt gerne omkring Borgerservice i Kerteminde den dag for at sørge for, at bestyrelsesformanden kan få adgang til NemID.

Bestyrelsesformanden har et CPR-nummer, og da han får dansk løn, har han også årsopgørelser fra Skat.

En uge før, at bestyrelsesmødet skal finde sted, kontakter Jan-Rainer Schmitt Borgerservice for at høre, om det er muligt at komme forbi den 27. maj, hvor bestyrelsesformanden er i Danmark.

Svaret fra Borgerservice lyder, at der ikke er nogen ledige tider 27. maj. Faktisk er der først ledige tider fire uger senere.

Den tygger Jan-Rainer Schmitt på.

Dårlig fleksibilitet

Han beslutter sig for at få sin sekretær til at kontakte Borgerservice i Odense, og her er svaret, at han og bestyrelsesformanden bare skal troppe op uden forudbestilling af tid.

- Det var nærmest som om, at de i Odense sagde: Og er der ellers andet, vi kan hjælpe med?

- Det er virkelig dårlig, at fleksibiliteten i Kerteminde er så ringe. Jeg kan heller ikke forestille mig, at det er tilfredsstillende for de ansatte, siger Jan Rainer-Schmitt.

Til efteråret skal han have fornyet sit kørekort, og her agter han også at tage til Odense.

- Man kan jo sagtens tage til borgerservicer i andre kommuner, men det burde jo ikke være noget, jeg skal sidde her og anbefale. Borgerservice i Kerteminde skal gøres mere smidig for de borgere, der bor i kommunen, fastslår han.

- Der må simpelthen have været én eller anden konsulent, der har siddet med et regneark og regnet forkert her. Kerteminde er jo nærmest endt med et sovjetisk system.

Fire ugers ventetid til Borgerservice: - I burde kalde det afvisningsservice

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce