Log ind

Spindoktor-skandale svækker Danske Banks image

Artiklen er mere end 30 dage gammel

| Opdateret
Succesrig spindoctor skulle forbedre Danske Banks image - men det kan meget vel gå lige omvendt efter afsløringerne af hans store skatteyderbetalte forbrug.
Ansættelsen af statsminister Anders Fogh Rasmussens (V) spindoktor Michael Kristiansen som ekstern kommunikationsrådgiver vil snarere skade end forbedre Danske Banks image. Det vurderer Finn Østrup, lektor ved Institut for Finansiering ved Handelshøjskolen i København.

- Det virker besynderligt at ansætte en mand med et så plettet ry - særligt i Danske Bank, der lægger vægt på et konservativt image præget af saglighed og gammeldags forretningsetik. Og det kan man bestemt ikke sige, at Michael Kristiansens adfærd lever op til. Tværtimod fremstår han som en magtarrogant Karl-Smart med et stort pengeforbrug, og det tror jeg klart vil smitte negativt af på bankens image, siger Finn Østrup til Ritzau.

Meldingen kommer efter Ekstra Bladets afsløringer af Michael Kristiansen i en ny pinlig telefonsag. Ifølge avisen har skatteyderne betalt for samtaler for 190.000 kroner til Tjekkiet fra Michael Kristiansens hjemmetelefon, der var 100 procent betalt af Statsministeriet.
      Regler for kommentarer

Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere