Ugebladet Se og Hør er i Højesteret dømt til at betale en erstatning på 100.000 kr. til kvindelandsholdet i håndbold, fordi bladet trykte plakater af pigerne.
Se og Hør skal til lommerne.

Ugebladet er dømt til at betale en erstatning på 100.000 kr. til det kvindelige håndboldlandshold, fordi bladet i forbindelse med EM-guldet i 2002 trykte plakater af holdet og keeper Karin Mortensen uden parternes samtykke.

Det fastslog Højesteret i dag, da retten stadfæstede Sø- og Handelsrettens dom over Aller-koncernen, der står bag Se og Hør.

De forbudte plakater var ilagt bladet, og Se og Hørs logo var påtrykt for neden. Det ene forestillede guldholdet, og det andet var af keeper Karin Mortensen med armene hævet i triumf.

Ud over erstatningen skal Se og Hør betale sagens omkostninger for Håndbold Spiller Foreningen, der er såkaldt mandatar for kvindelandsholdet. Det beløber sig til yderligere 40.000 kroner.