Rejsetidsgaranti giver gladere kunder

Fynbuskunder kan tage en taxa på Fynbus' regning hvis bussen udebliver.
Foto: Jørgen Hansen/Fyens Stiftstidende

Rejsetidsgaranti giver gladere kunder

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Siden reglen trådte i kraft hos Fynbus 1. december, har 40 kunder henvendt sig

Gladere kunder og flere tilbagemeldinger på busdriften. Det er hidtil erfaringerne, efter at Fynbus har haft rejsegaranti i godt en måned.

Busselskabet har i alt fået 40 henvendelser fra kunder, der krævede refusion for taxa-kørsel på grund af svigtende buskørsel. Af dem har 35 fået kompensation, tre er blevet afvist på baggrund af vintervejret og to er afvist, fordi de ikke opfyldte kravet om 20 minutters forsinkelse.

- Busserne er udstyret med GPS,. derfor kan vi meget nøjagtigt se, hvornår bussen passerer det konkrete stoppested, forklarer kommunikationsleder hos Fynbus, Martin Krogh .

Gevinst for kunderne

Selvom Fynbus måtte skuffe enkelte kunder, der mente at have krav på garantien, ser Martin Krogh ordningen som et gode for både busselskabet og kunderne.

- Tilbagemeldingerne fra trafikvagterne som sidder og modtager opkald fra kunderne er at der er stor tilfredshed med ordningen. Vi tilbyder en løsning, i de tilfælde hvor vi ikke selv kan opfylde forventningerne, siger han.
Fakta
Vi tilbyder en løsning, i de tilfælde hvor vi ikke selv kan opfylde forventningerne.

Ikke en økonomisk trussel

Ordningen er heller ikke noget, der volder selskabet økonomiske problemer.

- Det er klart, at vi har indført ordningen, fordi vi mener, vi er meget driftsikre. Det er også en garanti til vore kunder om, at vi kan leve op til de forventinger, de har, siger Martin Krogh.

Han fortæller, at ordningen også betyder, at selskabet får besked, hvis driften ikke er god nok.

Han frygter ikke at ordningen bliver en tikkende bombe under økonomien.

- Min vurdering er at vi allerede nu er på et nogenlunde stabilt niveau. Det vi hører fra andre selskaber er også at garantien ikke er noget problem, når man ellers er inde i en normal drift.

Det dækker garantien

For at kunne gøre krav på rejsegarantien skal bussen være mere end 20 minutter forsinket. I de tilfælde har kunderne mulighed for at tage en taxa og sende regningen videre til Fynbus. Ordningen bliver dog sat ud af kraft i for eksempel snevejr, hvor busserne kan have svært ved at komme frem.

Rejsetidsgaranti giver gladere kunder

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce