Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Rejsekort erkender massive problemer


Rejsekort erkender massive problemer

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Tidsplanen er for længst overskredet. Samarbejdet er dårligt og opgaven blev undervurderet. Rejsekort A/S erkender enorme problemer med elektronisk busbillet.

Tog-, bus- og metropassagerer må stadig se langt efter rejsekortet, som er et elektronisk betalingskort, der skal gøre det lettere at købe billet til den kollektive trafik.

Selskabet bag projektet, Rejsekort A/S, erkender over for Folketingets Trafikudvalg, at problemerne med projektet er omfattende. DSB sidder på aktiemajoriteten i Rejsekort A/S, og på samme måde som DSB giver togproducenten Ansaldobreda skylden for de forsinkede IC4-tog, retter Rejsekort A/S en skarp kritik af leverandøren. Det fremgår af en orientering til trafikudvalget, som Ritzau har fået aktindsigt i.

Rejsekortet bliver leveret af konsortiet East-West, der bruger TDC og IBM som underleverandører, og East-West får hård kritik.

Konsortiet arbejder ikke godt sammen. East-West's planlægning og projektstyring er for dårlig. Det umuliggør en effektiv arbejdsrytme, lyder anklagerne fra Rejsekort A/S, som konkluderer:

"Tilliden til leverandøren er dalet gennem et stykke tid."

Rejsekort erkender massive problemer

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.