En ny tidsplan for den forsinkede rejsekort er endnu ikke vedtaget. Ekspert peger på, at mange ejere skaber problemer.
Trafikselskaberne bag den elektroniske bus- og togbillet, rejsekortet, er endnu ikke nået til enighed om en tidsplan for det videre forløb.

Rejsekortet skulle efter den oprindelige tidsplan have været indført på Sjælland i år, men det er ikke engang lykkes at få gang i et pilotprojekt indtil videre. På et bestyrelsesmøde mandag aften diskuterede Rejsekort A/S en tillægskontrakt, som blandt andet indeholder en ny tidsplan for det forsinkede trafikprojekt. Men DSB, Movia, Metroselskabet, Sydtrafik, Midttrafik og Nordjyllands Trafikselskab, der er aktionærer i Rejsekort A/S, er endnu ikke klar til at nikke ja til tillægskontrakten.

- Der foregår stadig nogle kontraktforhandlinger. Det er det eneste, jeg kan sige, siger næstformand i Rejsekort A/S Christian Roslev fra Nordjyllands Trafikselskab.

Manager i Rambøll Management, Ejvind Jørgensen, er ekspert i it-udvikling i den offentlige sektor. Han mener, at et væsentligt problem for rejsekortet er de mange trafikselskaber, der skal finde en fælles løsning.