Klippeautomaterne på de københavnske metrostationer er de rene grovædere. Lige så snart passagererne stikker deres klippekort i automaten, risikerer de at miste ikke blot ét, men to, tre og fire klip og dermed adskillige kroner.

Ifølge Metro Service, som står for vedligeholdelsen af klippeautomaterne, skyldes problemet sandsynligvis en fejl i strømforsyningen i maskinerne.

Syv maskiner har været til tjek hos leverandøren i Tyskland, hvor man mener at have lokaliseret og udbedret fejlen. De syv maskiner er nu tilbage i København for at blive testet, og hvis det er strømforsyningen, der er problemet, så vil alle de øvrige maskiner blive rettet, siger assisterende driftschef i Metro Service, Thomas Eiersted.

Han erkender, at så længe problemet ikke er løst, kan det blive en dyr fornøjelse for de passagerer, der får hakket for mange klip af deres klippekort. Han opfordrer dem til at henvende sig til servicepersonalet på metrostationerne, som noterer navn og adresse ned. Herefter skal kunderne kontakte kundeservice, som vil tage sig af sagen.