Lærerne: Test bør tilpasses undervisningen


Lærerne: Test bør tilpasses undervisningen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Undersøgelse fra Danmarks Lærerforening bekræfter, at lærerne gør flittigt brug af test i undervisningen - men ikke, fordi testene dikteres fra centralt hold.

Test af skoleeleverne skal være tilpasset undervisningen i den enkelte klasse og ikke besluttes fra centralt hold.

Den konklusion drager Danmarks Lærerforening (DLF) ud fra en undersøgelse, Megafon har lavet for foreningen.

Undersøgelsen viser, at 9 ud af 10 lærere bruger løbende test som en del af deres undervisning. Men i de fleste tilfælde er der tale om test, der ikke er udarbejdet centralt, men udarbejdet af læreren.

- Med den ny undersøgelse får vi sat en tyk streg under, at lærerne tester, når det giver mening i forhold til undervisningen af den enkelte elev, siger Dorte Lange, formand for skole- og uddannelsespolitisk udvalg i DLF.

Undersøgelsen fra Megafon viser, at lærerne specielt anvender test som hjælp i forbindelse med undervisningsdifferentiering, skole/hjem-samarbejde, elevplaner og planlægning af undervisningen.

Undersøgelsen er gennemført i april blandt 1345 lærere, hvoraf 68 pct. har svaret på spørgsmålene.

Lærerne: Test bør tilpasses undervisningen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce