Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Lærerne: Test bør tilpasses undervisningen


Lærerne: Test bør tilpasses undervisningen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Undersøgelse fra Danmarks Lærerforening bekræfter, at lærerne gør flittigt brug af test i undervisningen - men ikke, fordi testene dikteres fra centralt hold.

Test af skoleeleverne skal være tilpasset undervisningen i den enkelte klasse og ikke besluttes fra centralt hold.

Den konklusion drager Danmarks Lærerforening (DLF) ud fra en undersøgelse, Megafon har lavet for foreningen.

Undersøgelsen viser, at 9 ud af 10 lærere bruger løbende test som en del af deres undervisning. Men i de fleste tilfælde er der tale om test, der ikke er udarbejdet centralt, men udarbejdet af læreren.

- Med den ny undersøgelse får vi sat en tyk streg under, at lærerne tester, når det giver mening i forhold til undervisningen af den enkelte elev, siger Dorte Lange, formand for skole- og uddannelsespolitisk udvalg i DLF.

Undersøgelsen fra Megafon viser, at lærerne specielt anvender test som hjælp i forbindelse med undervisningsdifferentiering, skole/hjem-samarbejde, elevplaner og planlægning af undervisningen.

Undersøgelsen er gennemført i april blandt 1345 lærere, hvoraf 68 pct. har svaret på spørgsmålene.

Lærerne: Test bør tilpasses undervisningen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.