Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Kommerciel radio vinder markedsandele


Kommerciel radio vinder markedsandele

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Danmarks Radio mister lyttere til de kommercielle radiokanaler. Det viser den første store Gallup-måling, efter at Sky Radio og Radio 100FM gik i luften i midten af november.

Målingen, der dækker måneden op til jul, viser, at den landsdækkende Sky Radio med 940.000 ugentlige lyttere er den største kommercielle radiostation. Sky er efterfulgt af The Voice, der i december kunne trække godt 736.000 lyttere til højttalerne om ugen. DR's P4 er dog den suverænt mest aflyttede radiokanal med et ugentligt lyttertal på lidt over to millioner.

- Vi er naturligvis meget glade for målingen, der viser, at vi allerede er meget tæt på at have nået vores første mål på én million lyttere om ugen. Samtidigt er vi glade for, at det ser ud til, at vi især har taget lytterne fra DR, siger administrerende direktør for Sky Radio, Kasper Krüger.

Også hans hollandske konkurrenter fra Radio 100FM ser ud til at være kommet godt fra start. Således kan stationen, der primært kan høres i hovedstadsområdet og i Østjylland, notere et ugentligt lyttertal på lige under en halv million.

Kommerciel radio vinder markedsandele

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.