Frustrerede forhandlere: Vi ser nok ikke vores penge

Det er især PH-lampe, her koglen, som køberen Søren Lind Refning Poulsen ikke har betalt for. Den samlede regning for bestile, men ikke betalte lamper, møbler og andet løber op i godt 400.000 kroner. Foto: Michael Bager

Frustrerede forhandlere: Vi ser nok ikke vores penge

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Mindst otte forhandlere har leveret især lamper til telemarketingvirksomheden Call Solutions, som skylder over 400.000 kroner for leverancerne. Direktøren er som sunket i jorden.

LuxLight savner omkring 60.000 kroner for otte PH-lamper. Det samme gør Bolighuset Lindegaard Poulsen for en PH-kogle. Central Møbler omkring 50.000 kroner, Lysmesteren cirka 45.000 kroner, Lysspecialisten 60.000 kroner, Kaffemøllen i Køge 38.000 kroner for en kaffemaskine og Haarby Boligmontering 80.000 kroner for Erik Jørgensen Corona-møbler.

Alt i alt løber det beløb, som Call Solutions mangler at betale for en række designervarer, fortrinsvis lamper, virksomheden har bestilt hjem i løbet af foråret, op i over 400.000 kroner.

Selv om de mange forhandlere hver især har lagt pres på virksomhedens direktør, Søren Lind Refning Poulsen, regner ingen af dem med, at de ser skyggen af deres penge igen.

- Det sker ikke, lyder det fra Søren Lindegaard Poulsen fra Bolighuset Lindegaard Poulsen.

Også hos Kaffemøllen i Køge har man efterhånden vinket farvel til både maskine og penge:

- Jeg har givet op på den maskine. Den får jeg ikke tilbage, lyder det fra salgschef og partner Claus Clausen.

Må ikke ske for andre

Hos Lysmesteren i Ringe er håbet om at se deres penge igen også forsvindende. Morten Vestermark håber dog, at omfanget af butikker, der mangler betaling fra Call Solutions, vil få politiet til at reagere:

- Mit største ønske er, at politiet tager de her forskellige politianmeldelser til efterretning, siger han.

Den opfattelse deler Per Nielsen fra Lysspecialisten i Dalum. Han ærgrer sig over, at de ikke krævede betaling med det samme, men håber alligevel, at politiet vil skride til handling:

- Jeg er godt klar over, at vi har dummet os ved ikke at kræve betaling med det samme. Nu vil jeg bare gerne sørge for, at det her ikke sker for andre, siger han.

Hos Central Møblers direktør Louise Chrintz Hansen er ærgrelsen også stor over, at forretningen fortsat mangler betaling fra Call Solutions.

- Jeg er sur og irriteret. Det gør os mistroiske, og det ødelægger det for de 99,9 procent kunder, som er søde og rare mennesker, siger hun.

Fyens Stiftstidende har forsøgt at ringe til Call Solutions direktør, Søren Lind Refning Poulsen, foreløbig 17 gange og skrevet en mail, som han ikke har besvaret. Avisen har ligeledes banket på døren på virksomhedens adresse i Odense uden held.

Fyns Politi bekræfter, at flere anmeldelser på virksomheden er modtaget. Politiet går nu i gang med at undersøge sagerne.

Frustrerede forhandlere: Vi ser nok ikke vores penge

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce