Chefredaktører beskylder Ekstra Bladets pædofilikampagne for dobbeltmoralsk. Avisen er selv "en kæmpe salgsbørs for handlede kvinder", lyder kritikken.
Ekstra Bladets afsløringer af potentielle pædofile mænd er ifølge redaktørerne på andre aviser udtryk for tyk dobbeltmoral, når Ekstra Bladet dagligt har hundredvis af sexannoncer for eksempel "NYE thaipiger" og piger med "jomfrustram ungpigemis".

- Kampagnen var helt regulær journalistik, men det er dobbeltmoralsk, når det lige præcis er Ekstra Bladet, der gør det. Jeg tvivler på, at Ekstra Bladet tjekker indholdet af alle deres annoncer, og hvilken slags formidling der foregår via dem, lyder det fra Berlingske Tidendes Lisbeth Knudsen.

Simon Andersen fra Nyhedsavisen er enig:

- Det virker, som om Ekstra Bladet lever i kolossalt skizofreni, for de tjener hovedparten af deres penge på rufferiannoncer og er en kæmpe salgsbørs for handlede kvinder, siger han.

Ekstra Bladets chefredaktør, Poul Madsen, afviser kritikken og understreger, at annoncerne er lovlige.

- Hvis der er noget ulovligt i dem, skal det stoppes. Hvis der ikke er, så bringer vi dem, siger han.