Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Djævlen som reklameskilt


Djævlen som reklameskilt

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Af Jakob Martini

jam@fyens.dk

For 12. gang følger Tour de France-djævlen verdens hårdeste cykelløb fra vejkanten.

Og det er ikke bare publikum og tv-seerne, der får glæde af den tyske cykelfanatiker Didi Senft med djævlehorn i panden.

Igennem de seneste fire år har "El Diablo" vist sig at være en fremragende reklamesokkel for den tyske virksomhed LUK, der er blandt verdens førende producenter af koblinger til biler.

- Det åbner en del døre til kunderne, hvis direktøren for eksempel er interesseret i cykelsport, fortæller Eggert Nissen, der er ansvarlig for reservedelssalget i Skandinavien og Baltikum.

- Det med at bruge et millionbeløb for at få et skilt på en Formel 1 bil, får vi ikke nok ud af. Djævlen er en lidt mere utraditionel form for reklame, men alle kender ham, så det giver enormt meget omtale for os, siger Eggert Nissen.

Det var lidt af en tilfældighed, at djævlen for fire år siden fik en lille LUK-reklame på brystet.

Det var, da LUK sponsorerede et endagsløb i Baden Baden i Tyskland, virksomheden kom i kontakt med Didi Senft, der godt kunne bruge en ekstra skilling til at finansiere sin fuldtidstilværelse som cykelfanatiker og djævel.

Siden har LUK brugt ham som reklame på messer og udstillinger rundt omkring i Europa.

- Vi ville også gerne have haft ham med til Post Danmark Rundt, men desværre er han fuldt optaget i den uge. Han er jo konstant til cykelløb, siger Eggert Nissen.

Hvad djævlen tjener på at være reklamesøjle, vil Eggert Nissen ikke udtale sig om.

Djævlen som reklameskilt

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.